Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sanna här igen!!!

Skrivet av Sanna
Hej!! Tack för svaren på mina funderingar.
Jag tycks ännu vara gravid men har inte kontaktat någon läkare, vill ännu vänta o se hur det går(orolig för missfall) Min "romans" från semestern(den blivande fadern till barnet) ringde i helgen för att säga att han saknar mig. Frågan är vad han kommer att säga när jag berättar att jag är gravid, o NÄR ska man göra det? Jag tycker faktiskt synd om honom,tvingar honom att bli pappa o det med en kvinna han bara hade en semester flirt med. En del av mig vill inte berätta, utan låta honom leva vidare sitt liv, men jag vet att jag måste tänka på barnet, babyn har rätt till en pappa, även om han kommer att bo i ett annat land.Detta var inte riktigt vad man drömde om en gång i tiden;)
Har börjat titta på barnvagnar på stan, tänker att "en sådan vill jag ha" eller "aldrig den" o detta är nog ett gott tecken. Betyder att jag har börjat acceptera att jag är gravid o att jag ska få mitt eget barn,vilken mäktig tanke!!!! Jag ska bli mamma!!!
Får se hur allt kommer att gå i fortsättningen,
Kram Sanna
Svar på tråden: Sanna här igen!!!

hej på dig:)

Skrivet av  gabriella bf 8/7
...ungefär så var det för mig oxå...plötsligt upptäckte jag att jag började spana in barnvagnar och tittade på barnkläder mm...och mina kompisar har berättat i efterhand att så fort jag började "skojplanera" hur jag skulle göra om hemma så lös mina ögon upp så jag var nog rätt så bekväm i situationen innan jag själv visste det... Lycka till iallafall...och du, du ska inte ha dåligt samvete för pappans skull. Det är ett gott tecken att han ringer o säger att han saknar dig. Han tycker om dig och det är alltid ett plus. Lycka till :)
Gabriella
 

hej :)

Skrivet av  mija
du verkar börja komma överens med tanken på att bli mamma: härligt!
och du: allt kommer att gå bra :)
kram
mija




 

Artiklar från Familjeliv