Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

varför fattar inte min bm att jag är själv!? (grr)

Skrivet av arga jag
jag blir tokig!

på första inskrivningssamtalet, så såg jag efteråt attt hon hade noterat "sammanboende med barnafadern" på journalen - men det är jag ju inte och har aldrig varit! jag sa "JAG bor på..." och "nej, C bor i..." osv osv, men hon kryssade uppenbarligen ändå fel
jag har inte RAKT ut sagt till henne att ÄNDRA på journalen(det kunde hon väl fatta själv)

men vid de efterkommande besöken har jag betonat att "ja, jag är ju själv så..." och blalabla, min bostadssituation och blablabla.

men hon bara vägrar komma ihåg! HUR SVÅRT KAN DET VARA? jag blir som sagt tokig. så många ensamstående KAN det inte finnas just nu på min yttepytte-mvc att hon glömer att jag är det!?

nej, jag ska ju gå väntabarnkurs i stan, på MINNA; ja för ensamstående, ja.

(ingen respons: sekunden efter:)
vill NI åka och titta på bb innann så kan NI ringa detta numret. (Ja det kan JAG ju göra)


grrrrrr! vad kan man änta sig av sin bm?
Svar på tråden: varför fattar inte min bm att jag är själv!? (grr)

Vilken nonchalant kärring

Skrivet av  Ä M B
kan du inte byta BM? Det kan man göra när som helst under graviditeten, lycka till!!
 

nja

Skrivet av  mija (inte lika arg längre
så illa är hon inte, utan att jag kan gå hos henne resten av tiden... jag ska dit på onsdag, ska se vad hon säger. jag vill på nåt försiktigt sätt tala om för henne att det är jobbigt när vi har setts såpass många gånger nu, men att hon ändå har såå svårt att hålla en sådan viktig sak i huvet :)
 

Men en liten reaktion från mig bara..

Skrivet av  Singelmamma
Hon kanske bara har råkat kryssa i fel ruta, och sedan har hon liksom inte tänkt på att kolla denna ruta när du pratat vidare om ditt "singelskap". Så jag tror inte hon missuppfattat att ni lever isär, utan att hon mycket väl begriper detta.
Sedan detta att hon säger "ni", kan jag ha två förklaringar till. Endel människor säger "ni" istället för "du". Jag gör det tex väldigt ofta utan att tänka på det. Jobbade i en affär en gång och människor tyckte det var så trevligt att jag "niade" dom. Och jag minns inte om jag la till denna egenhet av egen vilja för att vara trevlig, eller om jag bara gjort så automatiskt. Men detta har iallafall fortsatt sitta i, så jag säger än idag nästan jämt "ni" där det ska vara "du". Om din barnmorska dessutom är av äldre generation så kan det mycket väl vara så att hon faktiskt "niar" dig.
En annan förklaring till "niandet" kan ju vara att hon bara rätt och slätt inräknar pappan även fast ni inte lever ihop. Jag har varit gravid två gånger och bott isär från pappan bägge gångerna, men ändå har de inräknat pappan, eftersom vi ändå haft kontakt.
Däremot om du sagt att ni inte har nån kontakt eller liknande så kanske det är lite konstigt om hon sagt så, men om det bara är så att ni inte är tillsammans och lever uhop så är det väl bara normalt att man inräknar pappan också. Många ensamstående vill ju ändå ha pappan med på förlossningen och vid olika andra tillfällen. Jag hade det tex.
 

ja, det där med "ni"

Skrivet av  mija
...det är lite lustigt,det kan bli många missföstånd när man "niar" en person.

men den generation som "niar" minst är just de som är i sextioårsåldern nu, de som var med om du-reformen.

jag vet inte hur min barnmorska tänker men jag upplever det som att hon har problem med min situation - att hon inte är van vid den, så därför ignorerar hon det hela. men jag ska prata med henne på onsdag och höra vad hon tänker egentligen.

hej hej

 

Fast vad är problemet?

Skrivet av  Miandra
Det är väl bara att säga att hon har kryssat i fel och berätta vad som gäller?Eller är jag helt bakom flötet?
 

Artiklar från Familjeliv