Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om detta snack!

Skrivet av mija
Jag har tidigare, ett par gånger haft mejlkontakt med susanne på redax för att det tyvärr ofta förekommer att det dyker in "obehöriga" här inne och vill ge sin syn på saker och antingen peppa oss eller klandra oss, eller öht ha åsikter om hur det är att vara ensam mamma.

Jag har bett om att snacket ska få bli ett "känsligt snack" men vi kom fram till en ändring i snackinfo istället, och jag fick erbjudandet om att vara "snackvärd". Nu har ju jag inte så lång tid kvar i snackgruppen...så bättre är om någon annan vill vara snackvärd?

För detta snack är ju VÅRT snack, vi som av EN ELLER ANNAN anledning går igenom graviditeten själv.

Överallt möter man fördomar och får otrevliga påhopp. Det skulle vara skönt att våga öppna sig här inne. Men nästan alla trådar som startas blir snart otrevliga i tonen. kanske inte så konstigt att här inte händer så mycket?

Jag har egentligen en massa ämnen jag kan tänka mig att diskutera med andra som är ensamma graviditeten igenom. Men att varje gång möta lika dumma komentarer som man kan få av sin svägerska eller av kvinnan i snabbköpskassan...ger mig inte något.

Vad säger ni andra? som ÄR gravida.Och Ensamma?

stor kram från mija

Svar på tråden: Om detta snack!

Mija

Skrivet av  Maria
livet är sån att du alltid och överallt kommer att möta nån som har en annan åsikt än du. Antigen kan du svara och kanske förklara varför du tycker som du gör eller enkelt strunta i det. Jag förstår att mitt inlägg gillas inte här, men det är min åsikt. Jag har all rätt att läsa och svara på vad jag vill. Man kan alltid få någon att förstå den andres situation, eller ofta i allafall, genom att diskutera.
 

Men Maria..

Skrivet av  mija
..detta är fel forum för det! detta är vår fristad, vår möjlighet att prata med andra i liknande situation. Din situation är inte lik vår. Vi möter som du själv säger, människor som tycker olika saker varje dag. MEN Jag har inget behov av att rättfärdiga min situaion" vare sig för människor i verkliga livet eller för dig.

Just därför fins detta snack! Vi är inte likadanna alla här inne. Vi lever ensamma av olika anledningar. Men det är DET vi har gemensamt. Och DET som vi INTE ifrågasätter härinne.

Snälla snälla Maria, visa oss den hänsynen... att du låter oss vara utan dina åsikter?

jag kommer inte att be dig igen. Utan ignorerar vidare inlägg från dig.
 

Detta handlar om den privata svären, Maria

Skrivet av  Helena
Hej Maria!

Här inne är det människors privatliv som avhandlas, då får man lov att visa respekt. Om du har andra åsikter än mig angående politik, ekonomi etcetera kan vi prata om det. Om du däremot har nedvärderande åsikter om mitt personliga liv, tex min religiösa övertygelse eller mitt val av partner och så vidare tillhör det väl rimligtvis god ton att "hålla tand för tunga" och visa respekt för mina personliga val?

Jag skulle tex aldrig gå in och moralisera eller komma med kommentarer som kan tolkas som nedvärderande inne på homosexuellas snack eller propagera för att man förbjuder abort på abortsnack... Är inte detta självklart? Var sak på sin plats, så att säga.

Med vänlig hälsning
 

Vi som varit...

Skrivet av  Tweedy
där då? (ensamma och gravida och numera endast"enastående mammor")
Vad säger ni nuvarande gravida om det?

Får vi titta in lr vill ni ha sidan för Er själva?

Vi har ju trots allt stor erfarenhet som kanske kan hjälpa Er på traven :-)

Inga fördomar från mig ivf, vet ju vad ni går igenom.

Kram
 

hej tweedy :)

Skrivet av  mija
Jag har de här nio månaderna verklgen uppskattat att här kunna få råd och stöd från andra som har gått igenom en eller fler graviditeter ensam!

hihi och bara för att underbarungen titat ut...kommer jag nog inte komma att hjålla mig borta.

Men det känns verkligen olustigt, för det är inte sällan som det dyker in sånna som Maria här...och för varje gång så känns det sämre och sämre att skriva här.

kram
 

Artiklar från Familjeliv