Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mår så dåligt...

Skrivet av jag
Är gravid i 8 veckan...då lämnar min kille mej?! Ska jag nu gå igenom allt detta själv...orkar inte...vet inte vad jag ska göra. Är helt förtvivlad och bara gråter... Hur fan kan han göa detta mot mej. Hat & kärlek ligger verligen nära varann... HJÄLP!!!
Svar på tråden: Mår så dåligt...

Vet hur

Skrivet av  mandelgryn
det känns, blev oxå lämnad och det är skit tufft, man är liten och känner sig rädd! Kramar om och du.....man är starkare än man tror. Hitta någon du litar på och prata ut...du måste fatta beslutet själv i slutändan men på vägen dit är det gott med någon som lyssnar och stöttar!
 

tack

Skrivet av  jag
behöll du ditt barn? Känns så svårt för jag har en dotter på 10 år som jag har delad vårdnad med pappan. Ska jag då ha ett barn till där pappan inte finns med på full tid???
Usch va jobbigt allt är...hur tar man beslutet..
Kram på dej och tack för ditt svar
 

Förstår

Skrivet av  Sassylili bf14/12

Jag blev oxå lämnad av min kille från början av min graviditet, nu e jag i vecka 24 o det känns fortfarande jobbigt vid visa tidpunkter, men när du känner det lilla livet i dig röra sig o sånt så vet du att det e värt det.

Men jag ska ju inte säga att man fortfarande inte mår dåligt, jag har dagar när jag inte gör något annat än gråter o svär över att han lämnat mig för att jag vill behålla ett barn som vi båda varit med o gjort. Jag bara längtar tills bebben tittar ut o först då tror jag att man verkligen inser att man gjort rätt.

Jag hoppas att det blir så iaf

Kram Sassylili
 

hur tog du...

Skrivet av  jag
beslutet att behålla barnet? Kändes det självklart även om de va jobbigt?
Har en dotter på 10 år därför är detta extra svårt för jag måste ju se till hennes bästa oxå...
tack snälla för ditt svar, jag beundrar att du klarar detta själv!
Många kramar
 

vet inte

Skrivet av  sassylili bf14/12

Helt ärligt så vet jag inte. Vi hade varit ihop i 6år o jag tyckte själv att det föll ganska naturligt att man skaffar barn då, men nu var ju inte denna bebis planerad men jag tycker ändå inte att jag skulle abort. Jag har redan gjort två aborter med honom. Så jag ville o bestämde att jag skulle behålla barnet. Men omständigheterna gör faktiskt inte allt lättare, o ärligt talat så frågar jag mig flera gånger ännu om jag har fattat rätt beslut...

Om det får dig att känna dig bättre så har jag en väninnan som oxå blev lämnad av sin efter deras andra barn o hon har ett barn innan, den äldsta en flicka på 10 är jätteglas för sina småsyskon. Trots att de e sk halvsyskon...

Hoppas det hjälper dig på vägen, men du ska ju göra vad du känner e rätt o inte tänka på vad han tycker du ska göra. Det e trots allt du som går igenom allt även om du väljer abort så går DU igenom det o inte han...

Kram sassylili
 

ja man kan ju

Skrivet av  jag
bli lämnad även om man varit ihop i 20 år! Du har rätt...dina ord tröstar iallafall, tack :) ska till gyn nästa tisdag sen måste jag bestämma mej men det skiftar ju från dag till dag...suck ibland känner man sej så stark. o ibland orkar man knappt leva...
Har oxå gjort två aborter innan så de känns som att jag får stå mitt kast! ödet liksom...
kram på
 

jag

Skrivet av  Lilly - bf 14/12
Hur har det gått för dig? Har du bestämt dig hur du ska göra? Kan bara råda dig att lyssna till vad du känner innerst inne.
 

Artiklar från Familjeliv