Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

förlossning

Skrivet av lowen
ni som står där utan pappa vem ska ni ha med er på¨förlossningen??
Jag har alltid sagt mamma, men nu visar sej det att hon ska bort på älgjakt... typ 50 mil bort... då jag är i vecka 37+4 till jag är i vecka 38 + 4... min mamma har inte sagt själv hon ska åka med min låtsas pappa sa det idag att mamma vill verkligen åka... jaha där står man nu å vet inte vad hon vill.. vill hon hellre åka så ska hon få det... Men fan jag har alfdrig kännt mej så ensam som jag gör nu.. tänk om min bäbis kommer då!!!
Å om hon är där Vem ska jag då ha med mej???
jag vet att "pappan" inte vill pga av att han inte vet..
jag bara babblar...
Svar på tråden: förlossning

har de som du

Skrivet av  jag
mina bästa vänner har flyttat långt bort o min familj bor 50 mil bort...
 

Skrivet av  lowen
ska du åka in själv?
 

e långt kvar

Skrivet av  jag
så jag vet inte...ska te gyn imorron å kolla först igen så allt e ok...barnet va lite litet sist.
Kram
 

Jag ska ha mä...

Skrivet av  Äva bf 23/9
.. en kompis!! Hon har själv fått tre barn och jag känner ett jätteförtroende för henne!!! Hade ju hoppats att pappan till barnet skulle ha tagit sig i kragen, men icke.... Men jag är ändå glad att jag har sådana kompisar!! Min familj bor 35 mil bort så jag är jättetacksam!!!
 

Jag hade...

Skrivet av  skorpan med Lova 18/5
...ingen med mig inne på förlossningen, och det kändes bra. Jag hade varit ensam större delen av graviditeten och ville klara av det själv, barnmorskan fanns ju där. Men min mamma väntade utanför, om i fall jag ville ha någon mer där.
Tycker det är viktigt att du försöker ha någon där om du känner så. Men det går alldeles utmärkt ändå :)

Hoppas det ordnar sig :)
Kram
 

min mamma

Skrivet av  Cia bf 1 okt
Jag har som alla andra hoppats på att pappan till min skrutt skulle ta sig i kragen och inse att han är en del av detta oavsett om han vill eller inte, men i stället för att ta sitt ansvar så här på slutet har han helt dragit sig ur med ett "...jag känner närmast hat mot dig" så det får bli min underbara mamma som följer med in. Jag har inte tagit ställning till om hon ska vara med hela tiden eller inte, men det är ju hela 27 dagar kvar!
 

Artiklar från Familjeliv