Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sassylili!!!!

Skrivet av sanna bf 11/12
Har ej varit här på länge o det har inte du heller. Sökte efter dig då vi ska ha baby nästan samtidigt. Har varit deppig den sista tiden, blev sjukskriven för 3 veckor sen för sammandragningar, o så har jag oroat mig för framtiden o allt man bara kan fantisera ihop.
Angående UL så görs den andra runt v18-20 här i Helsingfors o då fick jag veta att det troligtvis är en flicka. Du bor i Sthl?
Var o tittade efter dig på ankomstsidan 2004/12, hittade inte dig. Sköt om dig!!!
Svar på tråden: Sassylili!!!!

Här e jag

Skrivet av  Sassylili

Jag har inte skrivit något på länge, men jag var på ul förra veckan o jag ska få en liten pojke...
Nä tyvärr så bor jag i malmö..Jag känner igen mig i din oro, särskilt nu när slutet närmar sig.. Men samtidigt så finns det nog inte så mycket att göra åt det nu...
Det var ju inte bra att du e deppig, det e väl nu barnet känner av sin mammas orolighet.. Men jag kan förstå det, det e inte alltid lätt att vara glad när man e ensam o gravid... E du helt ensam eller vill pappan ha med barnet o göra, isf hur aktiv e han nu under graviditeten.

Pappan till mitt barn har ändrat sig nu o sagt att han vill ta sitt ansvar för barnet men han e dock inte aktiv nu under graviditeten.. Han har inte varit med på ett enda ul o jag ska på ett till den 26:e som jag inte vet om han ska följa med på eller inte..
Han tror väl att det e en leksak som ska komma fram ur mig, nåt han kan ta fram ur bokhyllan när han har tråkigt o sätta tillbaka när det inte passar honom..

Bor du i Finland???

Kommer titta in här oftare efter dig, tills dess sköt om dig!!!
Sassylili
 

Hej

Skrivet av  sanna bf 11/12
Ja, jag bor i Finland men är född i Sverige. Är lite av en vagabond o har flyttat runt en hel del fram till nu. Den blivande pappan bor utomlands och säger att han vill vara med i barnets liv, hur detta ska lösas vet jag inte. Han har vid ett tillfälle nämnt att han ska flytta hit o vi ska vara en familj. Vet inte om jag vill det och orkar inte fundera på det. Vi har kontakt varje vecka så att han vet vad som händer.
Var igår o köpte barnvagn, Brio svart/grå.
Går du på föräldrarmöten? Jag har börjat nu o första ggn hängde min syrra med o sist gick jag ensam. Där är fler än jag som ska ha barn utan pappan, fast ingen talar om det.Vem ska du ha med dig på förlossningen? Min syrra ska med o om pappan är här så följer väl han med oxå.
Grattis till den lilla pojken. Känns det inte lättare att planera när man vet könet på babyn?
Sköt om dig o din pojk!
 

Mycket lättare

Skrivet av  Sassylili bf 14/12

Jodå, det känns mycket lättare att planera o handla när jag vet att det e en pojke, det e så tråkigt att bara handla neutralla färger, men det slipper jag nu...
På förlossningen ska jag ha med mig en av mina bästa väninnor, barnafadern får inte vara med för min del, sen så vill han inte det iheller så det e inte mycket till diskution..
Jag har inte börjat i någon föräldrargrupp än.. Får väl se vad som händer, om jag orkar det eller inte...
Det blev en Brio här oxå, fast svart o beige.. Det var jobbigare att handla barnvagn än jag trodde, det e mycket man ska tänka på o dyrt e det oxå..
Men men, nu e den köpt o pappan ska betala den så det spelar ingen roll..
Ska du ta reda på vad du väntar eller???

Hoppas allt e bra med er så hörs vi..
 

Hej

Skrivet av  sanna bf 11/12
Ja, jag bor i Finland men är född i Sverige. Är lite av en vagabond o har flyttat runt en hel del fram till nu. Den blivande pappan bor utomlands och säger att han vill vara med i barnets liv, hur detta ska lösas vet jag inte. Han har vid ett tillfälle nämnt att han ska flytta hit o vi ska vara en familj. Vet inte om jag vill det och orkar inte fundera på det. Vi har kontakt varje vecka så att han vet vad som händer.
Var igår o köpte barnvagn, Brio svart/grå.
Går du på föräldrarmöten? Jag har börjat nu o första ggn hängde min syrra med o sist gick jag ensam. Där är fler än jag som ska ha barn utan pappan, fast ingen talar om det.Vem ska du ha med dig på förlossningen? Min syrra ska med o om pappan är här så följer väl han med oxå.
Grattis till den lilla pojken. Känns det inte lättare att planera när man vet könet på babyn?
Sköt om dig o din pojk!
 

Artiklar från Familjeliv