Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad tror ni om detta??

Skrivet av Linda
Hej på er alla.
Jag behöver ert synsätt på en sak. Det är nämligen så att jag har två barn, en kille och en tjej. Och dessa två lämnar mycket kläder efter sig. Tjejen är ca 1,5 år, så jag har mycket annat oxå. Typ bärsele och muklift.
Min fråga; Jag har fått en idé om att annonsera efter en ensam blivande mamma som inte har så mycket.
Varför? För att ge henne allt som mina barn inte behöver och växt ur. MEN jag vill gärna ha henne i närheten för att det kommer att komma mer kläder. Och så länge hon vill ha så får hon. Dessutom så kostar frakten.
Ni frågar kanske varför jag inte ger bort det till en organisation? För det första vet jag inte hur det funkar, men jag vill att hon ska få det GRATIS, inte behöva betala för något.

Jag har inte själv det så fett med pengar, så jag hoppar av glädje när jag får kläder till mina barn. Så ni ska inte tro att jag är någon rik mamma som inte vet vad hon ska göra med sin tid. Nej jag är heltidsarbetande och gör så gott jag kan.
Bortsett från svammel i slutet, vad tror ni om idén?

Är den bra eller är det stötande???
Svar på tråden: Vad tror ni om detta??

Jag tycker

Skrivet av  Malin med Vanja -02 + bf 17/12*kikar in*
det är en strålande idè!! Jag skulle bli jätteglad om det vore jag!

Fin tanke!
 

Hej

Skrivet av  sanna bf 11/12
Mycket bra ide. Du borde kolla här på denna sida om det finns någon singelmamma i din närhet.
Det är ganska mycket utgifter när det gäller barn, o är man ensam blir det extremt jobbigt.
Lycka till!
 

hallå

Skrivet av  Lowen
Jag tycker det låter dom du har ett stort hjärta!!
Det är en fin tanke du har å tycker du ska göra det.. Jag tror den mamman blir jätte glad...
Man känner att det tar på ekonomin... Jag själv valde å lägga pengar på tvättmaskin, å har itne så mycket kläder utan tvättar väldigt ofta i stället.. För det är dyrt med kläder=)

 

Jag brukar få en

Skrivet av  Jenna
massa kläder av en kvinna på jobbet. Jättefina kläder. Det är toppen.
 

Dåså, EFTERLYSER en blivande mamma...

Skrivet av  Linda med Jack -00 & Thea -02.
.. som är i behov av lite "hjälp" i form av kläder, leksaker och div baby-grejor.
Krav: att du ska finnas i Ängelholms trakten! För där bor jag och det hade varit kul att träffas och prata också.
Hör av dig med ett mail till mig! Så kommer jag att berätta vad jag har för något som du kan få. Har även en del jag inte vill göra av med, men som du gärna får låna.
Ska bara uppdatera min info så det finns rätt mailadress. Men det gör jag direkt!!

Hoppas att du hör av dig!!!
 

hej

Skrivet av  lowen
taskigt att man bor inte bor i närheten då... inte för att jag vet exact vart det ligger men hade man bott när aborde man kännt igen det.. illa.. *ler*
någon mamma blir nog lycklig!
 

Det hoppas jag verkligen

Skrivet av  Linda med Jack -00 & Thea -02.
att det finns någon som blir glad!
Ängelholm ligger i skåne, norr om Helsingborg.

Det som gjorde mig glad det var era svar! Att någon skulle bli glad, för det var ju det som var tanken.

Tack.
 

jättebra ide!

Skrivet av  drutten bf 24/5
synd att jag bor i stockholm bara :(
 

Varför inte till Minna?

Skrivet av  Susanna med Albert
Minna-mottagningen (www.minna.nu) finns ju i Ängelholm. Varför inte skänka grejerna till dem, så kan många ensamma mammor ha glädje av dem?
Jag är själv en "minna-mamma" (fast i göteborg) och tycker att det är en helt fantastisk organisation!
 

Artiklar från Familjeliv