Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Belenda...

Skrivet av Camilla
varför ska du sitta vak hos en 6-månaders bebis?
Svar på tråden: Belenda...

Ursäkta mig...

Skrivet av  Mimmi&Zacki
..men det är väl fel fråga? Blir lite ledsen över denna frågan till Belenda....Att sitta vak till en 6 månaders baby har många förklaringar...alla barn föds inte fullt friska men många blir så friska att de kan leva ett normalt liv med hjälp o stöd, vilket Belenda nu skall ge....Sedan får inte du svar på denna frågan för Belenda har tystnadsplikt om hon nu har fått jobbet....
 

Ang. tystnadsplikt...

Skrivet av  Hmm...
så FÅR man prata om det man jobbar med men man får inte röja eller säga något som kan avslöja identitet. Gäller inom både vården och inom rättsväsendet.

Så rent krasst skulle Belenda kunna skriva varför bebisen behöver någon som nattvakar men hon får INTE gå in på detaljer etc.

 

Tråkigt att

Skrivet av  Annika
du blir ledsen över den frågan.
Jag tycker att det är intressant att veta vad det rör sig om för sjukdom eller handikapp eftersom jag själv arbetar med svårt sjuka barn.
Är det fel att fråga någon om tillståndet hos ett barn? Ska man vara helt ointresserad eller hur ska man bemöta folk som på något sätt har hand om sjuka barn?

Tystnadsplikten innebär väl inte att hon inte får tala om någonting som rör barnet?
 

Artiklar från Familjeliv