Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver snabbt hjälp!!!(långt)

Skrivet av LEDSEN
Behöver snabbt hjälp!!!(långt) (2003-05-11 12:33:02) + -

Hej, jag kanske skriver på fel sida men vet inta vart jag annars ska skriva nånstans!!!
Jag började arbeta på ett turkiskt dagis för en månad sen som språkresurs och vikarie och det har gått jättebra...tills nu!
I torsdags satt jag med barnen och gjorde masker när min chef kommer fram till mig inför barnen och kollegor och säger att jag får inte fortsätta klä mig som jag gör för att barnens pappor kan bli kära i mig, jag blir fullständigt chockad då jag var klädd i jeans,linne och en tröja som gick ner och visade en liten del utav min axel.
Hon fortsatte och sa att : Detta är ju rinkeby och man måste tänka på sitt rykte litegrann och jag är ju ung, så jag kunde inte veta bättre men nu vet jag.
Det värsta var att en utav den turkiska personalen hade på sig en linne som visade hela armarna och hon sa inget till henne( hon var runt 50 år).
Jag blev så ledsen och kränkt att min man fick komma och hämta mig. Jag förstår ju deras kultur och så men det betyder inte att jag måste börja klä mig som dom, jag förstår mig inte på dem...vad har min klädsel med saken att göra hur jag utför mitt arbete? Vad kan jag göra? Behöver verkligen hjälp!!!

LEDSEN

Svar på tråden: Behöver snabbt hjälp!!!(långt)

Men vad sjukt

Skrivet av  blomma33
...ja jag ska inte säga vad jag egentligen tycker...men du får väl ifrågasätta vad hon menar och vad du i så fall får/får inte ha på dig. Dessutom skulle jag ifrågasätta varför den där 50 åringen fick visa armarna, vaddå är hon för gammal/ful för att någon pappa skulle vara intresserad eller?
Fy vad sjukt, stackare, där skulle inte jag vilja jobba.
 

Mycket märklig människosyn

Skrivet av  EllaNora
Din chef har, både mot dig och mot dagisbarnens pappor, hennes syn på män verkar mycket märklig, att barnens pappor skulle bli kära i dig p g a din klädsel!

Stå på dig och fråga vad hon menar och berätta att du blev sårad.
 

För barnens skull...

Skrivet av  morsan
...och din egen, stå upp för kvinnors rätt att klä sig som de själva har lust!

Eftersom du arbetar i förskolan förutsätter jag att du är förtrogen med förskolans läroplan, och som du vet står det där att de vuxna är viktiga förebilder för barnen i sitt konkreta handlande och att "Förskolan
skall motverka traditionella könsmönster och könsroller".
Det är altså inte valfritt för förskolan om man vill förmedla en modern eller en traditionell kvinnosyn. Läroplanen är ett regeringsbeslut, den är INTE valfri att följa.

Du kan använda läroplanen som stöd om du vill diskutera dettamed din chef. I vilket fall som helst ska du inte ge efter för chefens önskemål, det vore ett svek mot barnen!
 

kan bara hålla med morsan och de andra! imt

Skrivet av  Amelie från Montmartre
gfgfgf
 

Var inte ledsen

Skrivet av  mjau
det har inte med dig att göra.
De männen kan inte hålla byxorna uppe så kvinnorna måste vara täckta från topp till tå.
Ungefär likadant tänker en domare som ska straffa en våldtäktsman,stackars killen han kunde inget bättre hon var ju nästan naken och provocerade honom.
 

Artiklar från Familjeliv