Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lön i tex Ica, Willys, Lidl-butiker?

Skrivet av Tacksam för svar
Har blivit kallad till íntervju för jobb på en Lidlbutik som ska öppna i höst. Om jag fattat rätt så är man i kassa, packar upp, kundtjänst mm allihop så man turas om.
Vad kan man tänka sig för lön? Jag är 30 år och har inte jobbat i butik innan så jag har ingen erfarenhet av det.
Snälla svara ni som har en aning så jag får någon hum om vad jag har att vänta inför intervjun.
Vad är OB-tillägen ungefär, bättre än i vården? Tillhör man Livsmedel eller Handelsfacket?
Svar på tråden: Lön i tex Ica, Willys, Lidl-butiker?

Handels lönestatistik till hör du *imt*

Skrivet av  Fd. butiksbiträde
-
 

Vet du var man kan hitta

Skrivet av  Tacksam för svar
tex timlön och ob-tillägg i kr? Vore bra att ha nån koll på vad man kan vänta sig.
 

Handels

Skrivet av  Sara
Lägsta lönen inom handels är 74,34:-/tim men jag har för mig att den höjs några kronor nu i maj. Sen får man löneförhöjning några kronor varje helt år man jobbat. OB-tillägget inom handels är bra, efter 12 på lördagar och hela söndagar har man 100% OB. Efter kl.18 på vardagar tror jag den ligger på 50% och efter kl.20 70%... är lite osäker på tiderna där på kvällen.
Så grundlönen är låg, men tack vare OB-ersättningen kan få ut en ganska ok lön ändå tycker jag.
 

Tack för svaret (imt)

Skrivet av  Maja
dd
 

Artiklar från Familjeliv