Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

2 anställingsintevjuer

Skrivet av Arbetsvillig
Idag var jag på två intervjuer. Båda jobben utannonserades som telemarketingsäljare. Båda arbetsgivarna poängterade att arbetena tog väldigt mycket tid och kraft så att någon aktiv fritid hinns inte med. Jag känner mig redan styrd och livegen.

Jag är just nu arbetslös och söker jobb för fullt. Vill jobba dagtid. Jag är så sugen på att jobba men känner att musten går ur mig när jag träffar sådana här intervjuare. Vad är det för samhälle vi lever i där det bara är jobbet som räknas?
Svar på tråden: 2 anställingsintevjuer

Anställningsintervjuer (IMT)

Skrivet av  Arbetsvillig
:-)
 

Jobbet är en del av livet

Skrivet av  EllaNora
men du får tänka på att du träffade dessa personer i deras yrkesroll, och är det så att arbeten kräver det som de sa var de ju tydliga. Jag menar inte att jag tycker att ett arbeta ska ta hela ens liv, utan arbetar du på din fritid ska du ha betalt för det. Sen kan ju inte de veta hur du är som person... Har du 40 timmars vecka borde du nog hinna med fritid.
 

Det tror jag är upp till var och en!

Skrivet av  Kristin
Det är nog vad man gör det till, och jag tror inte att telemarketing-branschen är en sån bransch däe man måste offra sin fritid. Det går ju alltid att prova ett jobb och trivs man inte så får man väl helt enkelt sluta. Det ÄR viktigt att man trivs på jobbet för att trivas med livet, så är det bara.
 

Fick svar idag redan.

Skrivet av  Arbetsvillig
Jag fick det första jobbet! Efter att ha funderat av och an tillsammans med sambon så beslutade jag mig till slut för att tacka nej. Lustigt! Jag är arbetslös och riktigt längtar efter ett jobb. Tackade nej pga inställningen att jobbet är allt i ens liv, arbetstider endast kvällstid i annonsen stod det dagtid, lönen var helt provisionsbaserad. Är ändå väldigt tacksam för att jag gick på intervjun och ännu en erfarenhet rikare...
 

Känns det fel så ska du ju tacka nej

Skrivet av  Kristin
självklart! Det stärker självkänslan att säga ifrån ibland!
 

Bra, rätt gjort!

Skrivet av  EllaNora
Helt provisionsbaserat är inte bra, oftast har inte heller företaget kollektivavtal. Lycka till med andra jobb.
 

Artiklar från Familjeliv