Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver hjälp med handels avtal OB, snälla någon!!

Skrivet av Mia
Har lägstalönen i handels dvs 13600 kr/mån skrevs nu på kontraktet men förra kontraktet som gjordes i juni-augusti nångång var heltidslönen 13060 ca, har det varit förhandligar sen dess eller har de skrivit fel en av gångerna?? Vad blir min timlön på lägstalönen då, jobabr 38,25 h i veckan om det spelar någon roll....När är nästa årliga lönehöjning för oss annars? Var tusan kan jag hitta avtalet med löner efter inget, 1 år, 2 år osv på nätet??? Och angående OB tex i morron är det någon OB då när det är trettonafton efter 12 eller endast efter 18.15 som vanligt?? Vill veta nu, inte vänta tills nästa gång jag jobbar eller tills jag får tag på facket, hoppas någon kan svara!!
Svar på tråden: Behöver hjälp med handels avtal OB, snälla någon!!

var jobbar du?

Skrivet av  Annifey
Är det privat butik? Kooperativ? Jobbar du på privat eller kooperativt lager? Jobbar du som frisör? Detta är faktorer som spelar in.

Om du loggar in på Handels medlemssidor så kan du se vad som gäller just för dig.
 

Jo, men saken är den att jag är inte med där än

Skrivet av  Mia
ska gå över tänkte jag men har inte gjort det än så jag kan ju inte logga in.
Jobbar i vanlig livsmedelsbutik, ej liten privatägd.

 

Sök på

Skrivet av  Kumikameli
Handels här i Snacket. Jag vet att avtalet är inlagt fär en, två månader sen. Känner igen siffrorna 13060 och 13600. Baserar sog både på ålder och erfarenhet.

Men som sagt. avtalet finns nånstans på¨denna sida.
 

Tyvärr hittar jag inte det, men OB idag,

Skrivet av  Mia
är det någon som vet om det är det?
Får väl lugna mej tills jag kan rigna handels på ons eller jobbar, men det är retfullt när man sitter och funderar och inte kan hitta infon.
 

Lördag och söndag

Skrivet av  Maria & Patrik 030306 + 2 stora
ag efter 12:00 och söndagar är det 100% i OB alltså timlönen *2. Vet inte hur det är före 12 på lördagar eller på kvällarna.
 

Såhär stod det

Skrivet av  Kumikameli
i det inlägget. Eftersom jag bara läst det här reserverar jag mig för innehållet.

Minimilönerna ser ut så här i privat butik

Ålder Månadslön Timlön

16 år 9.535 57:44
17 år 9.945 59:91
18 år 12.695 76:48
19 år 13.015 78:40

Vid efter 18 års ålder förvärvad branschvana om:

1 år 13.600 81:93
2 år 13.935 83:95
3 år 15.225 91:72

Sen gäller följande för OB

OB-tid
måndag - fredag kl 18.15 - 20.00 = 50%
måndag - fredag efter kl 20.00 = 70%
lördag efter 12.00 samt söndagar och helgdagar = 100%
 

Stämmer bra...

Skrivet av  Annifey
jag klippte ur det från Handels medlemssida den gången så det är väl så korrekt som det kan bli *ler*

Idag har jag ju inte längre tillgång till de sidorna eftersom jag är HTFare nu...
 

Tack!!!!!

Skrivet av  Mia
Ni är så snälla som letat upp infon åt mej!
Tusen tack.
 

Nästa lönehöjning

Skrivet av  Sanna
är 1 april och gå in på handels.se och se dem olika avtalen där.
 

Artiklar från Familjeliv