Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

10 procent arbetslös - vad gäller?

Skrivet av Annika T
Jag är med i SEA och hittar absolut inget på deras hemsida (allmänt kass sådan). På AF sa de att en del a-kassor inte ger ersättning om man inte är arbetslös på minst 25 procent. Låter ju helt sjukt...
Svar på tråden: 10 procent arbetslös - vad gäller?

Kommunal....

Skrivet av  Anna-Mia
har en gräns på 82% tror jag...alltså jobbar man mer än 82% får man inte stämpla.....har jag för mig iaf...
du kan väl ringa ditt fack och höra?
 

85 %l

Skrivet av  malin.k
85 % är det enl mitt fack som också är kommunal
 

Man måste vara arbetslös...

Skrivet av  Birgitta, since 1997
... minst 7 timmar i veckan för att få a-kassa.
 

Är det inte

Skrivet av  Maja
så att man måste vara arbetssäkande MINST 17 timmar/vecka för att få a-kassa ö.h.t.? Står på www.ams.se iaf.
 

Det gäller i ett annat läge

Skrivet av  Birgitta, since 1997
Det är skillnad på om du inte jobbar alls och om du har jobb som inte täcker upp den tid du skulle vilja jobba. Man kan inte t ex vara föräldraledig 3 dagar per vecka och arbetssökande 2. Däremot kan man jobba 3 eller 4 dagar i veckan och fortfarande vara sökande på heltid. Antar att den första regeln gäller för att det är så osannolikt att man skulle hitta ett jobb som bara omfattar 16 timmar eller mindre per vecka. Däremot är det inte lika osannolikt att du hittar ett heltidsjobb medans du jobbar deltid.
 

kam man visst det..

Skrivet av  funkade för mig..
Vara förldraledig tre dagar o arbetssökande två, fungerade alldeles utmärkt för min del..
 

Artiklar från Familjeliv