Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver hjälp med tips om extra jobb!!

Skrivet av Eva m Collin å Alice
Hej på er här inne!
Jag är just nu mamma ledig med min lilla dotter som just nu är 5 månader. Innan jag blev föräldraledig denna gången så frilansade jag på en tv kanal som sminkös. Jag skulle nu behöva jobba 1 gång i veckan, men på tv kanalen har det varit så mycket nedskärningar så där ger jag inte mycket hopp till att få jobba. Sminkar och hårstylar även möhippor och brudar, men det räcker liksom inte till + att det är så oregelbunden inkomst. Min fp är så låg och jag vill helst inte lämna min lilla kicka till dagis redan när hon är 10 mån - 12 mån - därför behöver jag dryga ut mina dagar med ett jobb hade jag tänkt.
Vill gärna ha något regelbundet.
Är det någon här som kan tipsa om vad jag jobba med för nåt? Är öppen inför allt, är inte knusslig alls! Enda kravet är väl då att det ska vara 1 gång i veckan.

Hälsn
Eva
Svar på tråden: Behöver hjälp med tips om extra jobb!!

Här finns

Skrivet av  *Pethra med Emma 2 år*
extra jobb till dig!

http://platsbanken.ams.se/direkt/20/040818,110060,240916,12,505020.shtml

Lycka till!
 

Va gullig du är! Men tyvärr

Skrivet av  Eva m Collin å Alice
har jag hört ganska dåliga rykten om den arbetsgivaren.. så jag har faktiskt inte sökt, annars hade det varit perfekt!!
Men tack snälla du ändå för tipset!!

Eva
 

Kanske inte just det företaget

Skrivet av  maisy
Om du inte vill jobba för just det företaget finns det ju andra företag som erbjuder typ make up-kurser eller make up i butik. Du kanske kan ta kontakt med några sådana företag och erbjuda dina tjänster?
 

ahh

Skrivet av  *Pethra med Emma 2 år*
vad synd! Hoppas du hittar något!
 

Butik?

Skrivet av  Maria & Patrik + 2 stora
Sök jobb i butiker nära dig. Livsmedel elelr annan typ av butik. Det brukar inte vara omöjligt att få extrajobb i kassan på tex Konsum. Dessutom är det väldigt bra betalt på helgerna. Även om timlänen kankse inte är den bästa så ligger ob tillägget på 100% söndagar (samt lördagar efter 12:00). Så på ett par söndagar i månaden så kan du tjäna 3500-4000:-.
 

Crupier

Skrivet av  FruE med 3
Där behövs oftast ingen utbildning eftersom den gers internt. Brukar ofta kunna välja hur mycket man vill jobba + att bor man i storstad så brukar man kunna jobba allt från dag, kväll & natt.

Lycka till med ditt jobbletande!
 

jag vet nåt som kunde passa

Skrivet av  cajza
det du beskriver, du jobbar när du själv kan med de delar i företaget som du tycker stämmer bäst med dej.
maila mig, [email protected] så kan jag berätta mer.
 

varning

Skrivet av  Solen
Var försiktiga med folk som erbjuder jobb, men som inte vill sälja vad det är. Seriösa jobbförmedlare säger redan i första meningen vad arbetet handlar om. Dom gör ingen hemlighet av det.
 

får inte göra reklam

Skrivet av  cajza
här väl? Om det är mig du varnar för. Dessutom kallar jag mig inte jobbförmedlare utan har tips om vad man kan göra för en extra inkomst. Men som sagt det är kanske inte just mig du varnar för, för visst finns det en hel drös med oseriösa jobbförmedlare.
 

Artiklar från Familjeliv