Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad gör man??

Skrivet av LL
Är 40 år, 2 barn: 3 & 7 år och jobbar i speditionsbranchen. Jobbar visserligeb "bara" 80% men är så less.....min dröm är att jobba i en hotellreception eller ngt liknande. Känner att mittnuvarande jobb är andefattigt; det ger mig noll i personlig tillfredställelse. Jag vill träffa folk och känna att jag gör något bra för andra och att det är roligt....Gud, vad skall man göra?? Känns som man bara väntar på pensionen, dagarna går och åren går. Man har ett liv och så håller man på med något man egentligen inte vill....Känns bara som att man är passé på arbetsmarknaden och skall vara glad att man har ett jobb överhuvudtaget. (Vilket man också får höra ibland när man klagar...) Någon som vågat att hoppa av sitt tråkjobb?? vad gjorde ni och hur tänkte ni och lösta allt ???? Nyfiken på hur andra i min situation tänker; för jag antar att jag inte är ensam...
Svar på tråden: Vad gör man??

lite

Skrivet av  yab
är 42 år 2 barn 2 + 7 år - jobbat i sped branchen i ca 18 år - tröttnade på mitt jobb på jätteföretaget i våras men fick ett sped jobb på ett mindre företag och det är mycket bättre!
Manpower och de andra har ju faktiskt sped till uthyrning.
lycka till
 

gör som vi

Skrivet av  cajza
Börja arbeta med ett extrajobb vid sidan om till du märker att det bär sig, satsa allt mer och du kommer att ha en månadsinkomst du inte kunde drömma om. Vill man så går det. Vi är på god väg till den punkt där det börjar röra på sig och vi hjälper gärna fler att komma dithän och ännu längre. Vi kan ju inte gärna göra reklam här men maila gärna så kan vi berätta mer.
[email protected]
 

Samma här...

Skrivet av  också less
är 38 år, barn på 6 o 8 år och jag är så less på mitt nuvarande jobb som jag haft i 10 år. Det är inom logistik/anskaffning på ett större företag. Jag säger som du, det ger mig noll i personlig tillfredsställelse. Jag har tidigare jobbat med bl a kundtjänst och konferensbokning/värdinna, och vill verkligen tillbaka till ett serviceyrke. Att dessutom sitta framför datan hela dagarna är inget för mig, utan jag önskar att jag hade ett jobb som var lite mer rörligt, på kontor, mottagning, reception eller något där man GÖR något för andra människor. Det är för mig inte stimulerande med siffror och \'plåtbitar\'. Har efter att sökt jobb aktivt i över 1 år, bestämt mig för att kontakta en yrkesvägledare på AF. Det kanske finns något sätt att få in en fot någonstans, vem vet ?
 

Artiklar från Familjeliv