Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Telemarketing

Skrivet av Vickan
Hej!
Jag har ev fått chansen att få ett telefonförsäljningsjobb. Har ingen tidigare erfarehet av det. Det är en fast lön + provision. Och det känns lite vanskligt...
Nån som har erfarenhet av denna typen av jobb?
Svar på tråden: Telemarketing

Telemarketing...

Skrivet av  mrs J
...är ett hårdare jobb än man tror... har arbetat på två olika företag.

ALLA är inte seriösa, mitt första var jättebra och kul men som sagt ett hårt arbete... det andra företaget var inte seriöst, gick mest ut på att lura på folk saker - inte min grej så jag slutade.

Om företaget är seriöst kommer du att få kul och rätt utbildning, om dom inte är seriösa kommer du att få gå direkt om du inte säljer.
 

Bara det är

Skrivet av  fd säljare
seriöst så är det bra. Om jobbet går ut på lurendrejerier märker du det snabbt. Ta reda på alla fakta innan du tackar ja.
Har själv jobbat som telefonförsäljare i 4 år, men skulle personligen aldrig någonsin ta ett sånt jobb mer. Vare sig det är seriöst eller inte.
Det är fruktansvärt stressigt och ett hårt jobb. Men m man är säljartypen tycker man säkert att det är skoj. För mig gick det bra att sälja trots att jag egentligen inte är en säljartyp, men för mig blev stressen för mycket. Hade endast provision och tjänade mellan 15 000-30 000 varje månad (efter mycket svett och tårar...)
Jobbet som du blivit erbjuden, vad är det för typ av försäljning? Jag sålde datautbildningar till företag.
 

Hej fd. säljare

Skrivet av  Vickan
Det är ett seriöst företag, det vet jag. Man säljer för Hem o skola, drogkampanjer, rökkampanjer mm
Lönen är 8000:- 6 provision och ett bonussystem.
 

Hej!

Skrivet av  fd säljare
Då tror jag att det kan vara ett bra jobb. Känns det rätt för dig så ta jobbet. Låter bra tycker jag.
Lycka till!
 

Ok, tack för ditt svar...

Skrivet av  Vickan
.. förstod du att jag hade skrivit fel?? 8000:- i kön + provision
 

Nu skriver jag bara fel...

Skrivet av  Vickan
8000:- i Lön såklart!
 

Artiklar från Familjeliv