Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

skrivr här med(även på stress och oäf)

Skrivet av anonym
Känner stress varje morgon över att gå till jobbet, detta för att vi hamnat i en väldigt jobbig situation.

Vi har en chef som när som helst utan förvarning kan börja skrika åt en enskilt eller bland massa folk. Kan handla om nästan vad som helst osm hon tycker är fel.

Det är inte på någon speciell person utan kan drabba vem som helst vilket gör att man är på helspänn vaje gång man ser henne.

Även om jag just nu inte blivit drabbad på ett tag så mår jag dåligt över att veta/se kamrater må dåligt, gå hem och gråta m.m.

De flesta av oss har ett så nedbrutet självförtroende pga detta att vi tror att det är vi som gör fel och ingetv vi gör är rätt.

Hon kritiserar men talar inte om vad och hur vi ska göra istället. Alla andra tycker det vi gör är bra, dvs kamrater, kunder, (jobbar inom omsorg)

De flesta är rädda för henne och att prata enskilt kan vara bäde läskigt och kränkande. Hon vet vad hon ska trycka på.

T ex när mina mamma dog och jag bled depprimerad och sjukskriven ett par veckor så sa hon på lönesamtalet att jag kunde inte få mycket i lön eftersom jag tänkt för mycket på min familj och mina barn. Detta gjorde mig helt knäckt, hon lade upp det på ett väldigt dåligt sett och efter detta kunde jag bara inte gå tillbaks på jobbet på ett halvår.

Hin står och säger bland all personal: titta vad fult du gjort!

Pratar skt om dom som äter antidepp, med för det är bara svaga mäniskor som gör.

m.m.

hur löser man detta problem?

Facket säger att vi ska fylla i en enkät om arbetsmiljö men tidigare har det varit så att om det visar neg. så har vi inte fått veta det. och inte om det är pos. heller för den delen så det ledr ingenstans.

Hon är ägar4e för företaget och har ingen högre chef





Svar på tråden: skrivr här med(även på stress och oäf)

Du har...

Skrivet av  Pia
inte så mycket att välja på: BYT JOBB!
 

Artiklar från Familjeliv