Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Make up artist utbildning i Sthlm

Skrivet av Cat
vilken är bäst?
Kan någon råda mig?
Jag är intresserad av att gå en Make Up Artistutbildning på kvällstid då jag inte kan dagtid pga av heltidsarbete.
Jag vill gå utbildningen för nöjes skull, inte för att göra karriär inom det yrket.
Men leder det till jobb är det ju inte helt fel...
Finns det någon här som är utbildad eller som också funderar på att utbilda sig?
Svar på tråden: Make up artist utbildning i Sthlm

För nöjes skull?

Skrivet av  Kicki
Utbildningen kostar ju 50000!!! Ska du slänga ut så mycket pengar bara sådär?

Satsa om du vill satsa annars e det onödigt att slösa pengar på de.

Make up Institute e bra.
 

Makeup institute

Skrivet av  Eva
inte bra!!!!!!
Nej fy, snål ägare som lovar guld och gröna skogar och vill att eleverna ska betala en det ena extra till honom. Hans smink stil uppskattas inte i branschen - alla ska se lika dana ut.
(jag har själv gått den så jag vet och jobbar nu proffesionellt och då har man fått vidgade ögon om man säger så..)

Eva
 

Kan du rekommendera någon annan

Skrivet av  Cat
"skola"?
Vill Du berätta mer om hur det är i branschen?
 

jo det kan jag

Skrivet av  Eva
Skulle rek. Sara Flygares makeup skola - hon är superduktig och jobbar verkligen i branschen oxå! (tills skillnad från han som har MIST...) Det var Face som drev den från början men nu tror jag det är Sarah själv som har den i egen regi. Sen har vi en skola till.. den är ok, låter eleverna praktisera på bra jobb, även om läraren snor åt sig dom bästa men det väl så det är.. hhmmmm vad heter den nu.. ligger på Söder .. Art of makeup school? tror jag den heter.
Och om branschen.. den är tuff och det är bara frilans som gäller om man inte vill sminka eller sälja i butik. Bra att ha ett extra jobb som är mer fast så man har någon inkomst. Jag gick en vidareutbildning på DI som var i samarbete med SVT och genom läraren blev jag rekomenderad till den den som bokar på svt.. så på den vägen kom jag in dit. Hade ju annars inte gått kan jag ju säga... fort knox!!!
Nåt mer du undrar över?
Du kan mejla om du vill [email protected]

Eva
 

Självklart så satsar jag

Skrivet av  Cat
på yrket om jag tror att jag har en chans där samt om jag gillar det... Det vet jag ju inte förrän jag har utbildat mig, eller hur?
Det finns så många duktiga Make Up Artister och jag tror att det är en tuff bransch, därför "vågar" jag inte hoppas och ser det därför mer som en utbilning för mig själv och mitt höga nöjes skull.
 

Artiklar från Familjeliv