Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vågar man?

Skrivet av E
Idag på jobbet ringde en chef från en annan del av företaget och frågade om jag var intresserad av att jobba vid hans sida. Och jag har funderat på det hela dagen och vet ännu inte vad jag ska göra... Han kommer att ringa hem till mig ikväll så vi kan prata ostört.
Jobbet skulle innebära ca 4000 kr i löneökning (har 20 nu) och mycket roligare arbetsuppgifter, men osäkrare anställning och hårdare arbete med mer resor och övertid.
Just nu är jag föräldraledig och jobbar bara lite ibland och får därför dötråkiga arbetsuppgifter.
Usch, jag vet inte vad jag ska säga till honom... Men det känns kul att jag blivit "headhuntad".
Svar på tråden: Vågar man?

Forts.

Skrivet av  E
Den där chefen ringde och vi pratade ganska länge om vad jobbet innebär osv. Vi har träffats förr vid möten och sånt så det var ganska avslappnat.
Plus:
Självständigare arbete
Lönen
Trevliga kolleger (har jag nu också)
Mer ansvar
Minus:
Längre från stationen, får skaffa extracykel
Sist in först ut
Mer ansvar
Well... Jag slänger in en ansökan så får jag fundera vidare. Jobbet borde ju passa mig eftersom jag blev tillfrågad. (Glad för det)
 

Go for it!! Grattis *IMT*

Skrivet av  Sol
.
 

Plusen vs minusen

Skrivet av  Kumikameli
Jag tycker nog att plusen överväger.

Ditt största minus är sist in först ut. Och det är inte ett minus! Eftersom det är inom samma bolag ska hela din anställningstid räknas med vid eventuella uppsägningar. Jag lovar! Så för just den sakens skull spelar det ingen roll att du byter tjänst inom företaget.

Alla undersökningar som finns visar på att graden av självständighet i arbetet påverkar måendet, trivseln, lönen. Jag tycker absolut att du ska prova!
 

Vad bra...

Skrivet av  E
... att det ökar måendet :) Då borde man slå till! Tror nästan att jag gör det.
Tack för svaret!
 

Artiklar från Familjeliv