Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sjuksköterskor i Sthlm.

Skrivet av snart stockholms bo.
Hej, jag blir färdig ssk i januari och skall då flytta till Sthlm från Gbg. Jag är lite nyfiken på vad nya ssk får för ingångslön i Sthlm, har hört att det är lite högre än i Gbg. Kan vara bra att veta vid löneanspråk. Vore jättesnällt om någon kunde ge mig nån siffra på det.
Svar på tråden: sjuksköterskor i Sthlm.

I sthlm

Skrivet av  Lilja
råder det mer eller mindre anställningsstopp på sjukhusen. Ingångslönen för ssk är pinsamt låg, mellan 17000-18000 kr! Det kan vara lättare att tex få jobb inom den kommunala äldreomsorgen, och då är lönen ev lite bättre också! Tyvärr ser det ut på detta dystra sätt för ssk i sthlm just nu.
 

trist

Skrivet av  snart stockholms bo.
att det ska vara så svårt, det är likadant i Gbg- och naturligvis så behövs det ju fler ssk, bara det att pengarna inte räcker..börjar bli uttjatat nu. Tack för svaret, vi får väl hoppas att det vänder så fler jobb blir lediga.
 

Min kompis blir också

Skrivet av  Trigger
färdig då. Hon har blivit erbjuden arbete på sin praktikplats inom geriatrik och får lägst 20.000:-.
 

Löner,anställningsstopp osv.

Skrivet av  Jobbar i stpckholm
Hej allihop. 20 000 var väl en hyfsad ingångslön,man får bra betalt inom geriatriken. När jag gick ut var det en kursare som fick 28 000(!)som ingångslön på en geriatrikakut.
Enligt min uppfattning så är det lite olika på olika sjukhus o avdelningar beträffande anställningsstoppet. Vissa anställer och vissa inte. Karolinska Universitetssjukhuset har tvärstopp, men SÖS och Danderyd kan det löna sig att chansa på. Ge inte upp!
Förresten tror "de som varit med förut" av mina kollegor att anställningsstoppet kommer att hävas förmodligen fr.om nästa år.
Lycka till.
 

Hon får som lägst 20.000 *imt*

Skrivet av  Trigger
**
 

I Uppsala...

Skrivet av  J
Här råder det också anställningsstopp på Akademiska sjukhuset... Jättesvårt att få jobb, mycket pga att Stockholm skurit ner så mcket på vårdplatserna, konkurrensen är stenhård har jag hört av de studerande jag handlett. Ackis ger 17500 som ingång, skandalöst dåligt. Jag tror till och med det är svårare att få jobb inom kommunen nu. Själv jobbar jag inom psykiatri och vår division bara skär och skär bland anställda, jag tror att alla är lite smått oroliga. Igår pratade jag med huvudskyddsombudet på facket i ett annat ärende och han sa att det antagligen vänder till sommaren. Man kan ju hoppas...
 

Artiklar från Familjeliv