Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Arbetsrätt på distans!

Skrivet av Krille G
Jag har till och från deltagit i lite arbetsrätts diskussioner här på forumet, och märkt att det finns många med synpunkter i ämnet.

Själv är jag lärare i arbetsrätt och fick för en tid sedan i uppgift av min arbetsgivare att utveckla en arbetsrättskurs som skall vara helt distansbaserad och vända sig i första hand till våra beslutsfattare dvs förtroendevalda (politiker) i kommunernas nämnder och styrelser, då de i en del beslut defakto blir arbetsgivare, men dessvärre med mycket varierande kunskap på området.

Tänkte därför be alla er intresserade om synpunkter på vad de/ni behöver/vill lära sig/er. Ni är ju alla på distans *ler* så ni måste vara experterna.

Min egen erfarenhet av kurser över nätet, är att det väldigt lätt blir missförstånd, då man av naturliga själ försöker fatta sig kort. Samtidigt är det väldigt positivt att kunna studera när och hur man själv vill.

Tacksam för svar

Svar på tråden: Arbetsrätt på distans!

Eftersom

Skrivet av  Kumikameli
jag både läst arbetsrätt, arbetat med arbetsrättsliga frågor OCH har pedagogisk utbildning samt har arbetat med vuxenutbildning i flera år (bla politiker *s*) _borde_ jag kunna bidra med nåt, men jag kommer inte på nåt alls. Helt blank *s*.

Återkommer med synpunkter efter andra svar, eller om min hjärna vaknar igen *l* Men jag håller med om att det är svårt att undvika missförstånd på distans. Se, som du själv var inne på, bara på detta forum.

Lycka till i ditt arbete! Det låter jätteroligt! Förresten är MBL det många arbetsgivare har minst kolla på tycker jag, men politiker kanske har bättre koll på det än övrig arbetsrätt? osäker.
 

Artiklar från Familjeliv