Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*gråter av glädje*

Skrivet av Jenny&(Fredrik)
Hej alla vänner.

Drar snabbt en liten remember grej.
Jag var provanställd precis som alla andra på mitt förra jobb, men fick sparken när jag berättade att jag var gravid. TRUBBEL.

Direkt efter jag fått sparken så sökte jag ett jobb som telefonintervjuare. Och för 2 veckor sen fick jag komma på intervju. Hon skulle höra av sig inom 2 veckor sa hon... och jag har gått o väntat...

Och nu ringde telefonen och hon säger "vi skulle bli glada om du ville jobba här hos oss".

Fattar ni? Jag har fått ett jobb! *gråta*
Om ca 2 veckor ska jag på en utbildning och sen börjar jag jobba några kvällar i veckan.

Jag är så lättat så jag gråter.

Hon vet dock inte at jag är gravid, men å andra sidan kan jag jobba i princip fram tills jag ska föda i.o.m att det är ett så lugnt jobb. dessutom får man säga en vecka inna HUR man vill jobba nästa vecka.

Ni anar inte hur glad o lättad jag e.

:)
Svar på tråden: *gråter av glädje*

Grattis till jobbet!

Skrivet av  Lina v18
Vad skönt! Det finns ju inget värre än att gå och inte veta hur saker och ting kommer att bli. Kul att det verkar ordna sig och att du fick jobbet. Håller tummarna för dig när det är dags att berätta om graviditeten.
 

:)

Skrivet av  Jenny&(Fredrik)
Tack för ditt grattis!

Nä, det är jobbigt att behöva tänka på att man inte har några pengar, att man lever enbart på sambon, LITE vill jag dra in oxå ju!
 

Vad skönt att det ordnar sig!

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
Och det är ju ett perfekt jobb för en graviding! Hoppas att de tar din graviditet på ett bra sätt.

Grattiskramar i massor!

Ann
 

Visst!

Skrivet av  Jenny&(Fredrik)
Visst är det perfekt!

Får hoppas bara att jag inte får nån gravidkrämpa som gör att man inte kan sitta ner en längre stund, men allt ska nog gå bra, allt känns positivt just nu!
 

Grattiskramar

Skrivet av  Minimor
Skönt att slippa oroa sig för jobb!!
Se nu bara till att få ett saftigt skadestånd från din förre chef ;)
 

Ja...

Skrivet av  Jenny&(Fredrik)
Vi får se vad som händer på den fronten..

Men så skönt att få nått o göra, och få in lite pengar...

Men nu är jag ju livrädd för att de ska upptäcka att jag e gravid, men va fan... jag har samma rättigheter som alla andra, gravid, eller inte. Visst?

Vad kan de säga? Jag menar, man får söka jobb sopm gravid väl?
 

Stora grattis kramar!

Skrivet av  Cecilia (bf 27/8)
Gud så skönt att det ordnar sig för dig! Jag är ju själv arbetslös (hoppade visserligen av skolan alldeles på eget bevåg men endå). Så jag fattar hur det känns.

Väntar också på svar från ett ställe där jag var och provjobbade i måndags men får nog inget svar förens i nästa vecka... Jobbig väntan! Men jag har inte heller talat om att jag är gravid. Känns taskigt samtidigt som jag vill att de ska ge mig en chans att visa att jag faktiskt vill och kan klara av jobbet ändå.

Så ett jätte grattis till dig. Hoppas allt går bra i fortsättningen oxkså!
 

Härligt!

Skrivet av  Meja v15
Grattis till jobbet! Skönt att allt ordnade sig!
 

grattis, vad kul.*imt*

Skrivet av  Malin v17
..
 

Härligt! Stort grattis! (imt)

Skrivet av  Thomasina
\'\'
 

Grattis! *imt*

Skrivet av  Carina
 

Artiklar från Familjeliv