Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*pust,pust*

Skrivet av Mya v.30
Någon mer som har märkt att det är svårare att andas normalt?Det känns som om man sitter med ett par jättetajta byxor eller nåt...Beror det på att bebben trycker på andningsorganen??Jobbigt är det i alla fall:-(
Kram!
Svar på tråden: *pust,pust*

Jotack!

Skrivet av  Siv v. 30+0 (bf 29/7)
Börjar nästan vänja mig nu... Körens övningar accompajeras nuförtiden med andfåddhet, hjärtklappning och myror i benen...
Fast tidigt i morse vände Pyret på sig o la sej på tvären en sutnd så jag kunde andas normalt o tom. ligga på rygg en stund.

Men nu är h*n tillbaka i mer lodrätt läge.
 

Oj...

Skrivet av  Mya v.30
Jag skulle aldrig klara av att sjunga i detta "tillstånd"...Har ju värsta hjärtklappningen efter två trappor upp till jobbet.Ojojoj,och det är ju ännu 10 veckor kvar,hur skall detta sluta tro *S*
 

Yes, här oxå

Skrivet av  Natali bf24/8+Lucas
Bebisen trycker mot lungorna. Det blir lite bättre när magen sjunker. Så blev det förra gången iallafall.
 

Beror på

Skrivet av  Thomasina
Vissa dagar går det knappt att gå till T-banan utan att flåsa halvt ihjäl sig, andra dagar kan jag sjunga, dansa och träna utan problem. Märkligt.. Men det beror säkert på hur Super får för sig att ligga. Jag har märkt att Super ibland liksom pressar sig uppåt, för helt plötsligt kan jag inte andas! Känns som att lungorna krymper, och krymper och krymper. Och sen, efter några minuter, så lättar det igen. Kul - men läskigt. Men säkert helt normalt!
 

Ååå vad glad jag blev

Skrivet av  flexi bf 16/8
när jag läste era inlägg!

Senast för två nätter sedan sa jag till P när vi lagt oss att "om jag slutar andas, måste du väcka mig". Känns knappt som om luften räcker till något! Jag började få för mig att jag blivit allergisk mot nötter eller pollen eller nått (min pappa är det...)

Nu känns det genast bättre!
Tusen tack!
 

Artiklar från Familjeliv