Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

#&%/¤ Åskväder......

Skrivet av vivi bf24/8
De dumma åskvädret "tog" vårat modem igår.
Kom hem efter jobbet och hela huset var strömlöst, jordfelsbrytaren hade slagit ut. Satte igång allt och allt verkade fungera. *pust* Skönt tänkte jag och skulle ut på nätet och kolla mail, modem=stendöd förrrutom att den var skollhet. Hmmm..... Så åskvädret tog den ifrån oss, alldeles för tidigt!! Har inge lust att slänga ut pengar på det just nu.
Nåja, de var ju "bara" ett modem........
Fast jag tror bebben tyckte de var lite kul, levde om som bara den i magen igår. Ungefär som strunt i datorn jag e ju här!! =)

Hoppas ni har de bra allihopa.
Många Kramar
Svar på tråden: #&%/¤ Åskväder......

självkart

Skrivet av  Malin v28 bf22/8
tycker den att det är en struntsak när du har den sprattlades i magen. =) min lille har piggnat till nu efter några dagars lugn. ( jag har känt att den bökat men inga riktiga sparkar) så nu är den nästan sig själv igen. =) så glad.
 

Blixtnedslag... (bilder från gårdagen)

Skrivet av  Johannes
Modem är extra känsliga för det..
Speciellt om man bor på landet där telefonen kommer fram med luftledning... Trist..
Men dock är modem extremt billiga numera (har en hög med modem i garderoben)...
Jag filmade föresten åskvädret igår och fick med ett antal blixtar.. Har plockat ut 2 st blixtar på stillbild för den som vill se när de slog ned utanför fönstret här på jobbet... En är extremt nära och går ned i höghuset (eller huset bakom det).

http://radiokanaler.no-ip.com/blixt1.jpg
http://radiokanaler.no-ip.com/blixt.jpg
 

OJ!

Skrivet av  Karolina v. 30
Häftiga bilder! Den ena var verkligen nära!
/Karolina.
 

Häftiga bilder!

Skrivet av  Thomasina
Kul idé, att filma och sen plocka stillbilder. Tack för att du delar med dig! =)
 

Åskan tog vår HUB också...

Skrivet av  Ann & Lovisa & Knytt, aug -03
...men nu är jag tillbaka på en splitter ny switch istället! :o) Maken säger att den är intelligentare, men det har jag inte märkt? ;o)

Kramar!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv