Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1 dag kvar till BF...

Skrivet av Sandra bf 2/8
..

Sjutton också - jag som hade bestämt att bäbis skulle komma tidigare! ;) Nu blir det en augustibäbis i alla fall då. Antar att han/hon vill vara född i samma månad som mamma ;) Hoppas bara han/hon inte väntar allt för länge med att komma ut!

Ha en bra dag!!
Svar på tråden: 1 dag kvar till BF...

Mm..

Skrivet av  Louise, bf 6/8
Lite irreterande är det ju när man har bf precis i månadsskiftet.. Det värsta är om bebisen typ skulle födas den 1,a augusti 00:30 eller något sådant, för då kan man i princip säga att man förlorar 950:- eftersom julibebisar får barnbidrag i augusti & augustibebisar sitt första i september.

Jaja.. nu är det iallafall augusti & denna månad BLIR det bebis =)
Kram!
 

Har också tänkt på det där..

Skrivet av  Sandra bf 2/8
..med barnbidraget. Att vi lixom "missar" det bara för att våra kära bäbisar behagar komma ut i "fel" månad ;)Men men, inget vi kan göra nåt åt :)
Jag hoppas bara min bäbis komemr snart..blir jobbigt annars för ja lär ringa läkare och fixa med nytt sjukintyg och grejer (är sjukskriven fram till bf) i fall bäbis kommer senare...Det är segt..! :-(

Men men, bäbis kommer nog snart!! *hoppas* Kram!
 

Tycker det verkar som...

Skrivet av  Ann m Lovisa & Knytt, bf 10 aug
...att det är många augustibebisar som kommer att fylla år samma månad som sina mammor! Här är en till, fast jag fyller ju inte år förrän den 27:e, då...
Men å andra sidan - nog borde en tolftedel av oss fylla år i augusti ändå, liksom... Ähum! :o)

Kram!

Ann
 

Artiklar från Familjeliv