Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*pust* hemma igen

Skrivet av miapia bf 19/8 som vill ha bebis NU!!!
Jag hann knappt skriva in min lägesrapport igår, stänga av datorn och fika med sambon så ringde de från KS. Det hade blivit fel på ett av proverna, trodde de, så de ville ta om det. Visst. Vi åkte in och de beklagade att vi fick åka fram och tillbaka och att just det provet lätt kunde bli fel. Inget att oroa sig över. De var övertygade om att det var fel.

Vi åkte till några vänner, fikade med dem och skulle precis käka glass. Då ringde det igen. Nej, det var inte fel på det där provet utan mitt värde verkade ligga så högt. De ville lägga in mig. Jag bröt ihop och tårarna sprutade när vi väl kom till förlossningen igen. Alla var så himla gulliga. Barnet var de inte ett dugg oroliga för, men mitt kaliumvärde var inte bra för mig. Hjärtat kunde skena iväg och då var det inte kul att vara hemma. Inlagd alltså. Skulle dessutom skriva ner allt jag drack och allt jag kissade på en lista för att de ville mäta balansen mellan vätska in och ut. Det hade tydligen med kaliumvärdet att göra. Hur bra sover man på en skala i en stenhård sjukhussäng och när man dessutom varje gång man kissar ska mäta, tända lampan, bokföra på listan... Inte bra, kan jag säga! *trött* I morse tog de om proverna och idag var de normala, så jag fick permission tills i morgon bitti. Då ska jag tillbaka med en ny dunk urin som jag ska samla under natten och så ska de ta nya prover. De tror att värdena igår berodde på vätskebrist, så jag säger bara en sak, tjejer: Drick ordentligt!!! Personligen tänker jag hälla i mig vätska från och med nu...

Tror ni att man kan dressera lill*n till att sticka hål på fosterhinnorna med pekfingret? Bebisen är för övrigt i stort sett fixerad nu! H*n har sjunkit lååångt ner i bäckenet! =)
Svar på tråden: *pust* hemma igen

Stackare!!

Skrivet av  Mia & Grodan, bf 19/8
Usch vad du får flänga fram & tillbaka. Men förhoppningsvis så stabiliserar sig ditt kaliumvärde nu så att du slipper åka jojo till KS fler gånger.

Japp, här dricker vi ordenligt!! Vill ju inte riskera att få åka jojo som stackars dig!
Jaa, tänk om man kunde dressera dessa små "rackare" så att de själva petade hål på fosterhinnorna *ler*

Hoppas att det går bra imorgon!
Kram Mia
 

Finns ju ändå en fördel med det där...

Skrivet av  miapia bf 19/8
...om man nu ska försöka se positivt på det hela: Vi börjar känna oss väldigt hemma och trygga på KS... Vi behöver nog inte vara rädda för att vi ska tillhöra dem som måste känna in sig och få avstannade värkar när vi kommer till sjukhuset... om vi inte blir skickade till något annat ställe, förstås!

Tack för omtanken. Kram!
 

usch!

Skrivet av  annicabf14/8
jag förstår tårarna! hoppas att du mår bättre nu

jössess, kan bara tänka mig hur det skulle vara att bokföra allt man kissar...fem- sex gånger per natt, och då behöva tända lampan! en prestation tycker jag som ägnar mer tid åt ta mig ur sängen än att sitta på toastolen!

ta hand om dig!
 

glömde ju

Skrivet av  miapia bf 19/8
att jag skulle anteckna tiden också... så varje gång var jag dessutom tvungen att leta upp klockan... Och ja, att ta sig ur sängen är ju en bedrift i sig, det håller jag med om! Kram!
 

Gumman...

Skrivet av  Anna bf 18/8
jag håller tummarna för dig att lill*n vill komma ut snart.

Kram

Anna :)
 

Tack för tummarna!

Skrivet av  miapia bf 19/8
Tror dock inte att h*n har några planer på det. H*n verkar ju må så bra därinne... Men ett par annatummar kanske kan få henom att ändra sig? *hoppas*
 

Nämen, usch!

Skrivet av  Humlan13
Vad jobbigt! Men tur att de verkar ta det på allvar och kollar upp dig ordentligt! Ta det nu lugnt!
Kram!
 

Jo

Skrivet av  miapia bf 19/8
det känns jätteskönt att de kollar upp allt så noga. Vi känner oss väldigt trygga i det. Kram!
 

Kram till dig tjejen!!!

Skrivet av  Thomasina
Fy, vad du får vara med om! Hoppas att det blir kortvarigt... Dressera bebisen? Ingen dum idé! Man kanske kan tala allvar med henom i alla fall? Alltid värt ett försökt. Hmm, ska även du få före mig? Börjar tro att jag blir den sista av sthlmsfikatjejerna som får... Kramar!!
 

Du, det är nog inten risk

Skrivet av  miapia bf 19/8
att jag får före dig. Krabat stortrivs... Har på alla dessa ctg-kurvor bara lyckats få med 5 sammandragningar eller nåt... (Tre av dem på samma kurva. Den såg lovande ut...) Jo, vi får väl se vem av oss som lyckas bäst med dressyren...
 

Massor av kramar! *imt*

Skrivet av  Cattis BF+9
 

TACK! *imt*

Skrivet av  miapia bf 19/8
a
 

Stackare. Stor kram! *imt*

Skrivet av  Anja v.37
q
 

TACK! *imt*

Skrivet av  miapia bf 19/8
a
 

Stackare!

Skrivet av  Astrid bf +1
Jag håller tummarna att du lyckas att dressera bebisen och den tittar ut snart.

Kram,
 

Tack!

Skrivet av  miapia bf 19/8
Jag gör vad jag kan... Om jag kommer på hur man gör ska jag tipsa dig! Kram!
 

Nej, vad...

Skrivet av  Carina
...jobbigt! Skönt att Du fick lite permission ändå. Tröst- och styrkekramar kommer här (från en som borde dricka mer vätska kanske....)
 

Ja,

Skrivet av  miapia bf 19/8
jobbigt känns det... Vi trodde ju att allt var lugnt nu. *suck* Ska bli skönt att få sova i min egen underbara säng inatt! (Har redan testat den ett par timmar under eftermiddagen - den var skönare än jag mindes!) =)

Fram med vattenflaskan, tjejen! Det är inte kul att ligga på sjukhus. Vill bara ligga på sjukhus av en anledning nu: Bebis!
 

Nämen, näe!

Skrivet av  Ann m Lovisa & Knytt, bf 10 aug
Vad jobbigt! Jag som rycker det räcker alldeles utmärkt med trasslet när man ska "kissa i dunk", och det utan mätning och klockslag! Stackare!
Hoppas att värdena håller i sig nu, och att det verkligen bara var vätskebrist!

Begriper inte vilken sadist det är som köper in sjukhussängar till spec:en - hårdare sängar hittar man väl bara som förlossningsbritsar! Har de ingen koll på att foglossning är relativt vanligt bland gravida? Hopplöst att kunna sova, när man behöver det så väl!

STOR kram, och hoppas att du har hunnit njuta av det underbara, stilla vädret i Stockholm idag!

Ann
 

Tack för kramen!

Skrivet av  miapia bf 19/8
Näe... har inte njutit av något väder idag. Jag var kvar på KS till 13 ungefär. När vi kom hem gick vi en kort promenad, sen sov jag ett par timmar. Ligger helt back på sömnen efter två urusla nätter. Kommer nog att sova som en prinsessa i natt. Synd bara att jag inte får sova ut i morgon bitti. Ska vara tillbaka på KS senast kl 8 , sen får jag väl tillbringa dagen där i min sköna sjukhussäng som står och väntar på mig. Hoppas också på att det bara var vätskebrist. Räknar kallt med att bli utskriven i morgon eftermiddag när alla provsvar har kommit.

Verkar spännande med lillebror, förresten... 11/8 kanske är en bra dag? Kram!
 

Oj, vad jobbigt.

Skrivet av  Maria bf 31/8
Tänker på dig och hoppas att det ser bra ut imorgon och om inte att bebben kommer snart!!!
Förstår att du längtar,
Kram från
 

TACK! *imt*

Skrivet av  miapia bf 19/8
a
 

Artiklar från Familjeliv