Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

14 dagar över idag...

Skrivet av Frida
Usch, det känns som om jag aldrig ska få bebis. Jag var hos läkaren idag som bedömde att både min och bebisens hälsa skulle fixa lite övertid till - i väntan på en naturlig start av förlossningen. Så är det säkert men just nu känns det tungt!!
Jag var så inställd på att traska dessa 2 VECKOR över - inte längre.

Ni andra som gått över... Fick ni planerade igångsättningsdatum?
Om JA - krävde ni det själva eller tyckte personalen det eller låg det något medicinskt bakom?

*nyfiken*
Svar på tråden: 14 dagar över idag...

Stackare

Skrivet av  Jala med Junia 030812
det är inte kul att gå över tiden, jag gick 12 dagar. Men det bästa är att när det väl sätter igång (om man har sådan tur) så har man helt plötsligt glömt bort alla tråkiga övertidsdagar.

Jag fick tid för igångsättningsbedömning på dag 13 (hade mkt vätska bl a), men förlossningen kom igång på dag 11 och flickan var född på dag 12. Fick alltså inget igångsättningsdatum.

Hoppas att du slipper vänta länre!
 

Hej

Skrivet av  Karin med s 0012 + lillebror 2/9-03
Jag var inne på överburenhetskontroll när jag var 15 dagar över tiden. Jag fick inte ett planerat igångsättningsdatum, utan en ny tid 3 dagar senare (som jag aldrig behövde utnyttja :) Den läkaren jag träffade sade att man aldrig låter graviditeten fortgå längre än till 43+0, men vet inte om det kan vara olika på olika sjukhus? Hoppas förlossningen sätter igång snart, det är sååå jobbigt att bara gå och vänta!!

Lycka till och kram,
Karin
 

Artiklar från Familjeliv