Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

16 dagar över tiden kom LILLEBROR!

Skrivet av Karin med s 0012 + lillebror 2/9-03
Jag var på överburenhetskontroll den 1:a sept och läkaren gjorde då en hinnsvepning. Strax innan midnatt på kvällen kom första värken. Värkarna var regelbundna från början, mellan 7 och 9 minuter emellan och varade runt en minut. Jag låg mest på soffan och vilade under natten, men började gå runt hemma vid 7-tiden för att få igång värkarbetet. Värkarna kom var 5:e-6:e minut så länge jag rörde mig, men stannade av till var 9:e minut om jag satt still.

Vi åkte in till sjukhuset vid 12-tiden, och vid 13 var jag öppen 5 cm. 2 timmar senare hade jag öppnat mig till 6-7 cm, men bebis låg fortfarande högt upp så BM tog hål på fosterhinnorna i hopp om att han skulle sjunka ner lättare. Han hade bajsat i fostervattnet, men det var fortfarande klart. Jag började andas lustgas, vilket fungerade jättebra. Min sambo fick hjälpa till att trycka i ryggen vid varje värk, vilket tog bort smärtan i magen. Vid 16:45 var jag öppen 10 cm, men bebisen hade fortfarande inte sjunkit ner. Vid 18-18:15 började jag att krysta, men jag hade egentligen inte så mycket krystvärkar - eller var lite för trött för att orka krysta? Bebisen bajsade ganska mycket i vattnet, så BM befallde mig att krysta ut honom omgående, vilket gav lite extra krafter.

18:26 föddes vår andra son, som trots att jag haft ganska litet s/f mått ändå vägde 3810 gram och var 53 cm lång!

Svar på tråden: 16 dagar över tiden kom LILLEBROR!

Grattis till pojken:) *imt*

Skrivet av  Mya m.Simon 5/8
***
 

grattis(imt)!!!

Skrivet av  Helene bf 20/9
.
 

Grattis! *imt*

Skrivet av  Lina m. Elin -99 & Adrian -03
´\'
 

Grattis till Lillebror!!! *imt*

Skrivet av  miapia med August 19/8
a
 

Grattis :) *imt*

Skrivet av  Anna med Isak 29/8
 

Grattis !!! *imt*

Skrivet av  Maria bf 31/8
 

Stort grattis till lillebror! :o) IMT

Skrivet av  Ann m Lovisa 6 maj 01 & Erik 13 aug 03
**
 

Grattis till lillebror! *imt*

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
q
 

Super GRATTIS. Kramizar. IMT

Skrivet av  Jenny m Tuva 010113 & Theo 030818
**
 

~ Grattis till bebisen!! =) ~ *imt*

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7 (eg bf 13/8)
.
 

GRATTIS!!!! :-) *imt*

Skrivet av  Mysmamman bf 21/8, nu med bebis 31/8!!
 

Grattis till sonen!!IMT

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8
\'
 

Artiklar från Familjeliv