Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

- irreterad -

Skrivet av Sandra m. Linus 4/8
Jag kanske överreagerar men Linus är faktiskt m i n son och inte min svärmors son! Nu ligger han ute och sover i vagnen, kl 14 ska han ha mat enligt våra rutiner, som jag tycker är väldigt viktiga. Hon sa "Vi kommer in med honom när han vaknar och skriker" VADÅ VAKNAR OCH SKRIKER!? Han ska inte behöva skrika för att få mat...utan vi kör 3 timmar emellan ungefär och det fungerar jättebra, det är mycket därför Linus sover hela nätterna tror jag! Och jag tänker då inte rucka på våra rutiner!! Sen blir jag irreterad på min sambos äldsta borson som är 7 år, han ska va uppi Linus HELA tiden...och svärmor låter honom vara det om jag inte är med. Hon har till och med låtit honom sitta och mata honom, och då var Linus bara 2½ vecka gammal...... Jag blir så sur! Det är MIN son och MITT ansvar så jag vill inte att det är såhär...Usch! Blir irreterad på brorsonen också fast jag inte vill...Nu kl 14 ska jag i alla fall sätta mig i "vårat" rum i källaren och mata Linus i lugn och ro, sen ska jag mysa med honom!! Alldeles ensam! Ikväll ska vi ivåg en sväng och då ska farmor vara barnvakt och det går bra eftersom brorsonen i fråga ska med oss när vi åker ivåg, så då kan jag vara lugn att han inte är uppi honom hela tiden!

Sorry, Kände bara att jag vart tvungen att skriva av mig min irritation! Hoppas Ni har det bra i alla fall!

Kram, Sandra
Svar på tråden: - irreterad -
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv