Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*pust* min svärmor vill "sno" Frida,

Skrivet av Jessica m. Frida 26/8
Pratade just med min svärmor (hon är egentligen världens gulligaste) och hon tjatade om att jag behöver tid för mig själv nu.
Jag och J behöver tid för oss själva. Det kan vara skönt att vara utan barn en stund osv.

Jag får panikkänslor i magen!
Jag vill absolut inte vara utan Frida!

Har lämnat henne med J när jag gått ut med hunden och då har hon sovit. Hon är jättemammig nu så det skulle heller aldrig gå att lämna henne hos svärmor. Inte ens J kan ju ha henne nån längre stund.

"Bara hon har ätit och är torr så går det bra".
Kanske det kanske, men tänk om hon vill ha tutten för nåt annat än att äta då. Eller tänk om hon bara vill känna min lukt. Eller, tänk om jag VILL vara med henne precis hela tiden.
För det är så jag känner. Jag VILL INTE lämna bort henne, ens för en liten stund.

Jag behöver vänja mig, säger hon. Varför då? undrar jag.

Visst, hon vill väl, men jag känner mig jagad just nu. Hon får faktiskt vänta. Hon är ju välkommen hit när som helst. Vi bor faktiskt bara 10 min från varandra.

Vad ville jag säga med detta? Vet inte, men tack för att du läste igenom i alla fall. :o)
Svar på tråden: *pust* min svärmor vill "sno" Frida,

Ojojoj...

Skrivet av  Babaria med Lilla Snutt 15/8
Ja jisses... Och jag som var så tuff innan hon kom. "Ja det är nog braaa för baaarnet att lära sig att vara hos andra". Jo, kanske det, men är det bra för MAMMAN?! ;-)

Sen undrar jag om jag nånsin kommer kunna lämna ifrån mig henne till svärmor... Hon är en sån som _alltid_ vet bäst och _aldrig_ kommer lyssna på instruktioner om hur vi vill att hon ska tas om hand.

Strunta du i vad andra tycker och bara myyys medans tid finns!
 

Precis,

Skrivet av  Jessica m. Frida 26/8
mys medan tid finns.
Det är ju ändå så kort tid det här. Sen kommer jag ju att ha alldeles för mycket tid för mig själv. ;o)
Jag behöver faktiskt inte bli avlastad. Tycker bara att det här är supermysigt! :o)
 

Jobbigt

Skrivet av  Emeli med Axel 19/8
det där. Jag förstår dig precis. Min mamma säger också ofta att jag borde ut och göra något på egen hand och att hon kan ta hand om Axel. Jag har förklarat för henne att jag inte vill det och att jag inte känner mig redo för att lämna bort honom ännu. Jag vill helt enkelt vara med honom.

Idag tog jag i alla fall det steget att jag åkte till stan med mamma och Axel i barnvagnen. Medan jag sprang runt lite egna ärenden så fick mamma gå på stan med barnvagngen. Mina ärenden tog 20 minuter och sedan var jag med Axel igen. Det var som en liten kompromiss. Men jag vill inte lämna bort honom för att A. och jag ska få mer tid för varandra. Då skulle vi inte ha skaffat barn i första taget.

Hoppas att du kan få din svärmor att förstå att du inte behöver tid för dig själv just nu utan mer tid med ditt barn.

Emeli
 

Mm, hoppas jag med.

Skrivet av  Jessica m. Frida 26/8
Det verkar som om hon tycker att det borde vara jobbigt att ha en liten bebis. J har ju diskbråck också så han kan ju inte hjälpa till med så mycket. Men jag tycker_faktiskt_inte att det är jobbigt.
Hon kanske tycker att jag är knäpp, vem vet?? ;o)
 

Artiklar från Familjeliv