Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Deppig*

Skrivet av Jenny m. Tuva 13/1 01 & Theo 18/8 03
Var med Theo på BVC idag för 5 månaders vägning o längd mätning.. Han har inte gått upp denna månaden heller !! Vägde 6,7 kg o var 65 cm.

BVC skötersnakn tyckte att jag skulle försöka att börja ge smakisar så han går upp o växer lite. Jag som hade tänkt att helamamma till Theo blir MINST 6 månader !! Räcker det inte med bara min mjölk ??

Mjölken kanske håller på att sina eller nått ??!! Men han verkar nöjd när han ätit. *Suck* Jag som vill amma länge !!

Kramizar

Svar på tråden: *Deppig*

Ett tips...

Skrivet av  Jessica m. Frida
Ett litet tips bara, sätt in det här inlägget på "amning" finns under "baby".
Där finns hjälpmammor från amningshjälpen som säkert kan lugna dig.
Jag är ju ingen expert så jag törs inte säga något, men de är ju utbildade. Och det är inte direkt lite utbildning de har. :o)
Men jag kan i alla fall skicka dig en kram!
 

Tackar !! Har lagt in inlägget där !! IMT

Skrivet av  Jenny m. Tuva 13/1 01 & Theo 18/8 03
**
 

Du kan ju

Skrivet av  Tanja med Ninja-Linn 12/8
fortsätta helamma fast du ger smakisar. Jag ammar hela tiden och ger lite extra gröt smakis vid lunch. Tänkte snart börja ge extra smakis av grönsaker vid middag. Så att hon får in vanan för lunch och middag.
Ge upp amningen tänker inte jag göra i första taget. Skulle kunna hålla på tills hon é tonåring hihihi! Men jag tror att hon skulle börja protestera mot det själv efter ett tag :)
 

Ja jag får göra så..

Skrivet av  Jenny m. Tuva 13/1 01 & Theo 18/8 03
Tänker ta det lungt o låta Theo ta det i sin takt. Ska försöka att amma oftare så mjölkproduktionen ökar..

Kramiz

 

Den räcker säkert!

Skrivet av  Spirella med Tuva 27/8
Har han vuxit något på längden? I jämförelse med min lilla skrutt, som är 10 dagar yngre, så är han ju jättestor! Nästan 1 kg tyngre.

Jag är ju ingen amningsexpert, men jag har svårt att tänka mig att mjölken "inte räcker" om Theo är nöjd, utvecklas som han skall och väter 5-8 blöjor/dygn. Verkar han må bra? Då äter han säkert så mycket som han behöver. Din mjölk är den allra allra bästa för ditt barn, det är i alla fall säkert! Fråga på amningssnack eller kontakta en hjälmamma i närheten av där du bor www.amningshjalpen.se

Lycka till! Jag håller tummarna!
 

Artiklar från Familjeliv