Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

¤&"¤= %#!?Unge......

Skrivet av Vivi med Dennis 27/8
Han vägrar sova numera! Framförallt nattetid...Dagarna går bra, då sover han i vagnen ett pass på allt mellan 1-3 timmar men nätterna.
Verkar som han är inne i en vägraslappna av då kan man somna period. Han sparkar, sprattlar, slänger med huvet, hoppar ja allt bara för att inte råka somna.
2 kvällar i rad har jag hållt fast ben å armar på honom (nästan med våld) samtidigt som jag vyschat honom i famnen för att han ska slappna av och somna.
Är det nån fas eller nått?? (Hoppas!)
Beror det på att han vill krypa iväg men inte kommer nått, frustrerad?
Svar på tråden: ¤&"¤= %#!?Unge......

Sådan är

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
nästan våran lilla hoppa också. Man får nästan tvångshålla henne för att hon ska vara stilla. Men då börjar hon gallskrika. Så vi har helt enkelt fått trötta ut henne med hoppgunga och massa andra aktiviteter t ex bad, strax innan läggdags. Har funkat i två kvällar. Tycks ha för mycket energi kvar i kroppen, trots att hon kryper runt hela dagarna och hittar på ofog=).

Hoppas att det snart går över.
 

Törs knappt säga...

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8-03
...att jag nyss kunde lägga ner Elias skrattande o vaken i sin säng och gå därifrån. 5 min senare sov han!!! Fast nu när jag skrivit detta, så vaknar han väl snart-vilken pessimist jag är ibland!

Han har alltid kunnat gå att söva på det viset, men på senare tid har han krånglat. Men nätterna, jag dom ska vi inte tala om, för det är då han håller låda....vaknar i ett mellan 2 och 7 ungefär. SEN kan han somna, när vi ska upp och skjutsa till skolan!

Ja, se barna, di barna....

 

Kan det....

Skrivet av  Carina & Hanna
...vara Hanna som snott Dennis sömn...? Hon sover hela nätterna nu. Igår somnade hon (för femtioelfte gången) vid 22.30-tiden och vaknade inte förrän 7.45!

Styrkekramar till Dig!
 

Bus(s)igt av Hanna!

Skrivet av  Vivi med Dennis 27/8
Kan hon vänligen lämna tillbax den, pronto!! ;)
 

Vi har också problem

Skrivet av  Anna-Maria med August 19/8
med sömnen! =( August vaknar och skriker på natten och inget annat än mammas tutte duger här =( Kram på dig!
 

samma

Skrivet av  Vivi med Dennis 27/8
tuttar mer än någonsin känns de som.....
 

känner igen mig...

Skrivet av  Maria med Albin 17/9
i det åxå :-(
Vill inte somna! Det enda som nu får honom tillräckligt lugn är att tutta tills han blir helt slö, DÅ kan man ibland lägga ner honom och så somnar han. Och vi som lyckades söva i egen säng i flera dagar förut, men nu har det inte gått så bra sista kvällarna.

Hoppas det blir bättre snart (för oss alla :-)
Kram
 

Artiklar från Familjeliv