Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jo nog är hon sjuk alltid...

Skrivet av Cissi med Alva 030812
skrev ju ett inlägg igår om att Alva varit sjuk till och från i 5veckor. Så tidigt i morse så feberkrampade hon, då hon haft över 40grader under natten. Så ringde sjukhuset dit vi fick komma med engång. så visar det sig att hon har dubbelsidig öroninflammation, kraftig sådan med dito lunginflammation. Och detta har jag inte sökt för.... usch mår just nu helt pyton, känner mig värdelös som mamma. Har låtit dotter lida så länge usch!
Svar på tråden: Jo nog är hon sjuk alltid...

Stackars stackars

Skrivet av  Mjau med Amelie 1/9
er båda, men kanske främst dig! Förstår att det känns som ditt fel, men det är det ju inte! Ha nu inte dåligt samvete!! Du vill naturligtvis din dotters bästa, men kunde ju inte ana att det var allvarligt.
Barn har ju en förmåga att verka piggare än de är, trots feber och annat. Så det är inte så enkelt att ana.
Ta hand om er nu, snart blir hon säkert frisk, nu när ni fått hjälp! (vilken medicin?)
Kram!
/Katarina
 

Jo egentligen vet

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
man ju det men ändå. Man är ju snabb att dömma ut sig själv. Men tack behövs verkligen just nu. Medicinen hon fick är Näsdroppar och alvedon var 4:e timma, bricanyl 3ggr om dagen och penicillin Amoxicillin 5ml 2ggr dagligen. Hon tyckte penicillinet smakade namnam. Hon ville ha mer, så jag var tvungen att testa och det smakade godis. Varför får inte jag sånt gott penicillin=)? Ja han sa att detta var lite kraftigare och skulle smaka bättre än kåvepeninet. Han visste vad han snacka om=).
Kramisar
 

Stackars liten.

Skrivet av  Lina m. Elin-99 & Adrian-03
Usch, låter verkligen jobbigt för henne med både lung-och öroninflammation. Men inte ska du må dåligt över det, för hade hon mått riktigt, riktigt dåligt och varit rejält medtagen av det så hade du ju sökt tidigare.

Skickar en hel hög med krya-på-dig-kramar till Alva!
 

Tack snälla du

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
jo hon är förhållandevis pigg på dagarna men har krånglat de senaste nätterna, är verkligen inte van vid det, så då borde man kanske reagerat lite tidigare, men lätt att säga nu.
Kramarna behövs verkligen nu TACK!
Kram på er också!
 

Nämen

Skrivet av  ankan m Isa-01&Liam4/8-03
oj oj ojdå!! Stackars liten! Jag har alltid varit livrädd för att barnen ska få feberkramper.
Du är världens bästa mamma för Alva! Inte kunde du beta att hon var så sjuk. Som Mjau skrev, vissa barn verkar piggare än de egentligen är. Så det är inte lätt att veta!!!
Ha inte dåligt samvete! Huvudsaken är ju att hon nu fått medicin och att hon blir frisk!

STORA krya på dig Alva kramar och en go kram till dig med!
KRAM KRAM KRAM!!
 

Åhh vad skönt

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
med en sån go kram=)!! Tack så jättemycket, värmer lääänge!!! Jo det var lite otäckt med kramper, kändes skönt att jag hade flyttat över henne i vår säng så man hade koll på henne när det hände, hade säkert märkt det ändå då hon grät samtidigt men det var skönt ändå. Hoppas att det var första och sista gången det hände.
Kram på er med!
 

Krya på dig Alva

Skrivet av  Ella med Jesper 21/8
uha va tråkigt!!
Du är absolut ingen värdelös mamma! De små rackarna kan ju verka mycket piggare än va de är!
Skickare krya på dig kramar till Alva och styrkekramar till dig!
kram
ella
 

Tackar

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
så jättemycket, känns som om det behövs mycket kramar idag. Maken jobbar andra skift och kommer inte hem förrän midnatt. Så det är ju tur att ni finns. Jo hon är förhållandevis pigg, men inte riktigt sitt sanna jag idag. Så jag hade nog reagerat under dagen idag iallafall hoppas jag det.

Kram
 

Lillstumpan då!!Krya på dig kramar

Skrivet av  Jennifer med Vincent 5/6 Bf 8/3
kommer ifrån oss!!
Och du är abslout ingen värdelös mamma Cissi!!!

 

Nää

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
men man är ju ganska hård mot sig själv ofta. Tack så jättemycket för alla kramar.
Kram till er med!
 

Jag vet vad du menar..Tänk när Vincent ramlade ur

Skrivet av  Jennifer med Vincent 5/6 Bf 8/3
vår säng:-(
Blää, mitt dåliga samvete gnagde rejält kan jag lova!!
 

Kan förstå det

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
man är nog hårdast mot sig själv i de flesta lägen. Hoppas att det inte blev några blessyrer på lillkillen.

Man vet ju innerst inne att man är bra ändå så gnager det i samvetet, men det tyder väl på att man är normal=), alltid något att trösta sig med.
 

ojdå

Skrivet av  fridisen m fanny
men inte kunde du veta. hoppas hon kryar på sig och glöm inte att du är den bästa mamman Alva kan få.
 

Ja ska man

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
vara sjuk kan man lika gärna ta allt på en gång varför dela upp det. Doktorn sa att det tjänade ju vi på med penicillin kostnaden=). Han var verkligen super go den doktorn. Undersökte nogrant och så. Kändes jättebra. Jo jag vet väl att jag är bäst för min dotter men man vill ju inte att de ska ha ont förlänge.
Tack så jättemycket för stödet!
 

Oj, stackars Alva

Skrivet av  Nadia med Amelie 29/8
Och så jobbigt för dig också. Bra att de har upptäckt det nu! Det är ju jättesvårt att veta vad det kan vara. Dom små kan ju inte berätta det för oss än.
 

Ska bli skönt

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
när de kan säga vart de har ont, dast annars vill man ju inte att det ska gå så fort. Bara när de har ont och inte kan förmedla sig, fast hon har ju tagit sig för örat ett par dagar, men på bvc i fredags trodde de att det berodde på örsprång, så jag får väll skylla på dem lite med, för att lätta mitt samvete.
 

Nä, stackars stackars...

Skrivet av  Spirella med Tuva 27/8
...lilla tjejen! Vilken tur att ni fått medicin nu. Hon piggar säkert på sig snart. Förstår att du känner dig hemsk nu, men försök att inte döma dig själv! Stora kramar till er båda!
 

Tack

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
Jo försöker att se det som så att idag var hon ju väldigt dålig hela dagen så jag hade nog ringt till sjukvårdsupplysningen någon gång under dagen för hon har inte varit sig själv. Så hon kan ju inte ha lidit allt för mycket även om hon säkert har haft ont innan också. Fyfy får sluta tänka på det och se det som så att jag lärt mej nått nytt om lillan idag, hon är en tålig tjej våran groda!
 

Krya på liten Alva!

Skrivet av  Cathis m. Didrik
Du är inte värdelös alls. Man blir alltid en erfarenhet rikare. En kompis till mig sade när jag beklagade mig någongång för just att jag var en usel mamma - att på första barnet då övar man sig! :)
Tycker att det var lite gulligt sagt och tröstade mig med det.
Man kan inte alltid veta bäst. Nu har ni ju läget under kontroll.
Men jag vet hur du känner, jag vet... Man blir så ledsen.

Skickar stora friska krya-på-sig vindar och kramar till Er.
 

Tack söta du

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
Ja de orden kom väl till pass just nu, stämmer ju faktiskt jättebra. Jodå nu vet vi kanske till nästa gång. Tråkigt sätt att lära sig på bara. Men men av skadan blir ma vis=).
Ha det bra
 

Krya på sig!

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7 (eg bf 13/8)
Lilla lilla Alva!
Hoppas du snart blir frisk!

Kramar Kicki o Moa
 

Åhh vad

Skrivet av  Cissi med Alva 030812
ni är söta. Tack! Jodå hon är nog på bättringsvägen härjade bra innan läggdags, alvedonen hjälper nog till, ska ju ha så ofta så hon hinner väl knappt känna något hoppas jag.
 

Artiklar från Familjeliv