Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1:an kom... 2:an kom...

Skrivet av Kicki med Moa 6/7-03
3:an kommer så småningom!!
Moas bissingar alltså!! =0D
Vilken dag som helst...

Nu är tredje tanden på väg upp! *jippie*
Övre höger framtand! =0)
Jag tänkte börja överväga löständer till lillgumman men det verkar kanske inte behövas! ;0)
Svar på tråden: 1:an kom... 2:an kom...

Precis som Elias!

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8-03
Hans övre hö framtand spricker när som helst! Han har två nere fram.

Men du, det är bara bra att vara sen med tänderna, då kommer ju de andra tänderna senare också!

Min 6-åring har fortfarande inte en enda lös tand, min 9-åring hade tappat en-tre tänder vid samma ålder. Och 6-åringen fick sin första tand när han var 1 år o tre månader! Lite kul var att min moster fick en son 11 mån senare, o han fick tänder före Joel, vid tre månaders ålder!

Heja Moa!
 

Kul!

Skrivet av  Siv m. David 030813
David håller just på att få tand ... *räknar tyst* ---- han har 4 nere + en kindtand, och 4 uppe... så det blir tand nr 10, 11 och 12, alla kindtäder, som är på g samtidigt!

Någon som undrar varför jag har en kinkig herre hemma?
 

*phuu*

Skrivet av  Vivi med Dennis 27/8
Å jag som just börjat oroa mig för min 2 tandade son som deff. inte har brått med sina tänder!!
Första kom i slutet av maj & kompisen brevid i augusti, 2,5 månad senare!!
3:e?? Ingen aning om när å var men han tuggar dregglar å skiter som 17 just nu!!

Ha de!
 

Saga håller också på att få fler tänder...

Skrivet av  Sofia med Saga 7/8
två hörntänder är på g varav en är halvt uppe ( i överkäken) och i nederkäken är tand 3 på väg så här ä\'r det 7,8,9 som är på g. Tyvärr tycker Saga att bitringar är onödigt man kan ju bita mamma i armen, det spelar ingen roll hur många gånger jag sagt till utan hon kommer smygande för att gosa och aj där satt ett fint märke av hennes 6 nuvarnde tänder i underarmen.
 

Artiklar från Familjeliv