Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

1a dagen efter 3 veckors dagisfritt

Skrivet av Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
Ja jag har inte längtat tills idag precis. Jag önskar att Eja älskade sitt dagis som hon gjorde de första veckorna. Vi gick dit idag och jag kunde inte lämna henne en sek. Fick vara med hela tiden. Så fort hennes fröken närmade sig henne blev hon ledsen o sprang till mig. Jag gick på toaletten och direkt började hon gallskrika för hon trodde att jag hade gått. Aldrig trodde jag att det skulle bli så här.

Jag får inget gjort heller om jag ska vara med på dagis varje dag. Måste ju försöka söka jobb och städa undan hemma, men se det går inte.

Enda gången på hela dagen som hon var glad var efter att hon ätit lite mat och då skulle vi hem. Kändes trist att åka hem när hon helt plötsligt ville leka lite. Jag hoppas att hon har de sista minuterna i minnet imorgon så det blir lite roligare då.

Ni som har haft problem med dagis hur lång tid tog det för er innan allt blev bra?
Svar på tråden: 1a dagen efter 3 veckors dagisfritt

Hej Leila!

Skrivet av  Teah m Liam och v.10
Det var längesedan. Det låter jobbigt detta med dagiset och Cassiopeja. Har inget svar på din fråga heller. Kan bara hoppas det blir bättre.

Hur mår du och bebisen annars då? Du måste väll snart vara halvvägs va?

Jag vill oxå vara över 12 är ju i vecka 10 just nu så veckorna har ju tickat på :).
Imorgon ska jag på ultraljud och är nervös. Har inga symptom direkt och är orolig att det skulle vara MA.

Sen tycker jag det vore roligt att ses igen!
Ha det så bra.
/Teah
 

Åhhh

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
då ska jag hålla tummarna för att allt går bra imorgon.

Ja det var längesedan nu. Vi kanske får ta o ses snart...eller så får du följa med på de andra gravidträffarna som jag går på. Var på middag ikväll faktiskt, jättetrevligt.

Jag är i v 18+5 blev ju flyttad 2 v bakåt i tiden så det var inte så kul men men min tid kommer väl den med även om vi får vänta lite längre. Tiden har stått lite still nu innan jag har gått förbi de veckorna som jag trodde jag hade avklarat.

Jag var på ÖF och hämtade foten i lör. Den var inte klar men jag tog hem den och gjorde den färdigt så Henrik kunde få den i farsdag present.

Hör av dig efter imorgon och säg hur det gick *håller tummarna som sagt* Kramis
 

thea var ledsen

Skrivet av  flexi med tuffa thea
i ganska exakt två månader...varje dag. Det var precis som du beskriver jobbigt att lämna OCH hämta henne ledsen även om personalen övertygade oss om att det inte var så under dagen. Vi kunde dock hela tiden lämna Thea (förutom under inskolningen). Sen helt plöttsligt "lossnade" det och hon var glad både mogon och kväll.

Håller tummarna för er
 

Jaha ok

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
ja 2 mån är en ganska lång tid men jag tror det kan bli fel som jag gör nu och är med på dagis. För då tror hon kanske att jag ska vara det alltid.

Idag var hon lite gladare på dagis men så fort jag lämnade rummet blev det panik och hon blev jätteledsen. Det är så svårt att veta hur man ska göra.

Tyvärr så är inte Cassiopeja glad när jag är borta heller. Sist jag lämnade henne själv 3 h skrek hon när jag gick och hade gnällt hela tiden och gallskrek när jag kom, så mycket att hon knappt kunde andas. Men sen har hon inte varit där så mycket heller. Hon har inskolats två veckor sen varit där en vecka, varit hemma i 3 veckor och nu varit där i två dagar med mig.

Nästa vecka ska vi köra igen på att jag inte ska vara där och det måste funka för även om det är skoj att se vad sitt barn gör på dagis så håller det inte i längden. Jag måste ju söka jobb och göra en massa nyttigt.

Tack för era tummar *kramis*
 

Artiklar från Familjeliv