Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Om min lilla mamma igen :(

Skrivet av lilla A m Emmy
Både bra och dåligt;

Vi fick provsvaren igår och läkaren tyckte efter samrådan med diverse kollegor att mamma ska genomgå cellgiftsbehandling OCH strålningsbehandling. Det kommer att ta 18 veckor innan cellgiftsbehandlingen är klar och hon ska ha en såndär liten kontakt inopererad för injektionerna. Känns så otäckt. Cancern de opererade bort är av den snabba sorten
(en del läkare säger "agressiv men det ordet vill inte mammas läkare använda, cancer i sig låter hotfullt nog säger han och det har han rätt i)
Så OM de skulle ha missat någor vid operationen - viket de iofs inte tror - så tar cellgifterna det.

Så först 18 veckor cellgift, sedan strålningsbehandling efter det, då är det sommar redan. Min lilla stackars mamma!! Jag hoppas så innerligt att detta ska vara det sista vi nånsin hör om cancer!!!
Svar på tråden: Om min lilla mamma igen :(

Krama varandra!

Skrivet av  Sophia med Laura
Stackars din mamma! Och stackars dig!
Ja, han har rätt den där läkaren. Cancer är ett så läskigt ord som det är. Man blir så rädd. Ibland glömmer man hur många det är som nuförtiden får cancer och blir friska igen. Men det händer hela tiden.
Cellgift är ju dock allt annat än roligt, så du får ta hand om din mamma allt du bara orkar.
Krama varandra!
 

Snabbt;

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Kram till dig! Skriver när hjärtat är nattat!
 

Mer... och om min mamma

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Jättebra att de tar tag i det och kör igång med behandligen! Skönt att ha ett bestämt mål att se fram emot, när det känns tungt ska ni tänka på den kommande sommaren.

Jag följde idag med min mamma på hennes första cellgiftsbehandlig. Det gick bra och hon mådde inte så dåligt efteråt. Känns jätteskönt att vi har kommit igång nu!
Min mamma har fått diagnos nu; lungcancer OCH bröstcancer... Alla läkare har tappat hakan inför resultatet; tydligen så är det extremt ovanligt (läs; händer nästan aldrig, de flesta ser det inte under en hel yrkestid) med 2 typer av cancer som växer tillsammans, som en och samma tumör. Tja, maximal otur alltså.
Min mamma är ju strålad för 10 år sedan, när hon fick sin första bröstcancer och kan ju därför inte strålas igen.

Det här ska våra mammor fixa!!! Jag ska tänka på er när vi sitter och tittar på cellgiftsdroppet!

Många kramar!
 

Klart

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
våra mammor ska klara av det här. Ni har nog en tuff resa framför er så ta väl hand om varandra!
Många kramar från oss!
 

Åh

Skrivet av  Veronica med Saga 3/9-03
usch och fy! Man vill ju bara att allt ska vara över! Men det tar ju sån tid!
Min mamma slapp ju cellgifter,men ni får se det som att hellre det än att nån liten cancer ligger o pyr o sprider sig.
Jag hoppas hon hör till de som trots allt inte mår så dåligt under cellgiftsbehandlingen! KRAM på dig och ta hand om lilla mamsen!
 

Vad jobbigt!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
För både dig och din mamma! Men samtidigt har hon all chans att bli frisk, tänk på det och ta hand om varandra. Skickar massor med tröst- och styrkekramar!
 

Å, vad jobbigt för er!

Skrivet av  Pernillla & Johannes 31/8-03
Cellgiftsbehandlingen har ju som tur är utvecklats enormt de senaste åren, så det behöver inte bli jättejobbigt rent fysiskt.

Hoppas nu allt går bra.

Många kramar Pernilla
 

Din stackars mamma

Skrivet av  Nadia med Amelie 29/8-03
Hoppas att cellgiftsbehandlingen inte tar för hårt på henne.
Tänk såhär: Efter sommaren behöver hon bara gå på rutinkontroller en eller två ggr om året och kan leva som vanligt igen!

Skickar kramar till er
 

Men vad jobbigt

Skrivet av  Anna med Isak 29/8-03
Skickar massor av tankar och varma kramar till dig och din familj.

 

Uuuuu.....

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug 2003
Hoppas verkligen att behandlingen gör susen nu! Det de andra berättar låter ju lovande!

Stooooooor kram och många tankar!

Ann
 

Stödkramar

Skrivet av  Jessica med Frida
kommer i massor. Så jobbigt och hemskt för er. Hoppas naturligtvis att det blir bra igen!
(((KRAM)))
 

Fler stödkramar

Skrivet av  Mayamamma 030815
Som jag sagt tidigare; ta vara på varandra och visa hur mycket ni tycker om varandra, kärlek kan man aldrig få nog av och nu behöver din mamma allt stöd hon någonsin kan få även om hon verkar stark och man känner sig tjatig ibland. Jag håller tummarna!
 

Tänker på er! Kram!!! imt

Skrivet av  Humlan med Elias 18/8
\'
 

Tack allihop!!!

Skrivet av  lilla A med Emmy
Det känns bra att ha er, det värmer att läsa era ord här.

har noterat mig på en mailinglista för anhöriga till bröstcancer-drabbade, men jag känner ju inte den (än) så det är skönt att ha er, verkligen!!!
 

Jobbigt...

Skrivet av  Kicki med Moa 6/7-03
Sänder tröst- och styrkekramar från oss!
Håller tummarna o hoppas att det är det sista ni hör om cancer!

Kram Kicki & Moa
 

Stor

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
styrkekram till er!!!
 

Artiklar från Familjeliv