Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pappa nattar bättre??

Skrivet av Maria med Albin-03 + bf 9/7
Alltså, M har inte kunnat natta Albin på ett halvår (när jag gått i skolan). Jag har ammat honom varje kväll och han har somnat på 10 minuter.

Så hade vi besök i torsdags och barnvakt i fredags (mormor nattade och sövde om två gånger!! innan vi kom hem). Så igår kväll bet Albin mig i bröstet fyra gånger (vid fyra nattningsförsök). Han blev totalt övertrött och efter en stund av skrik i min famn och gallskrik i M:s famn så däckade han i mitt knä och somnade (alldels för sent).

Det första som hände ikväll var att han bet mig igen, så vi gick upp igen. M tog honom i sjalen och lyckades söva honom utan några större problem.

För mig är detta ytterligare nåt helt nytt, M kan natta men jag kan inte... Man upphör aldrig över att förvånas över de små liven.

Kram så här i sista julstöket!
Svar på tråden: Pappa nattar bättre??

Di är märkliga di små barnen!

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
För sådär har det också varit hos oss. Det tycks gå i perioder helt enkelt.. Ibland GÅÅÅÅR det bara med mamma, ibland är allt annat än pappa helt omöjligt. Just nu är vi i mammafas.. Bra och dåligt. Bra då bara jag är hemma, för då är det ju lätt. Men trist att alltid behöva vara hemma till nattning.

Men vad jobbigt med bitandet! Näe, det får busAlbin genast lägga ner. Jag kommer och spänner mina ack så arga ögon *fniss* i honom och så kan vi ju hota lite löst med Anna Wahlgren så löser det sig säkert! ;)

Kram till er!
 

ja du

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
första natten så tuttade han som vanligt. I natt däremot så bet han mig även senare. Så det tog 1½ timme att söva om honom när han vaknat första gången :-(

Andra gången gick det bättre och i morse ville han tutta minsann innan vi skulle upp. Misstänker att detta är början till slutet på amningen för oss.

Det visar sig...
Kram
 

Antar att du vet..

Skrivet av  Tessie m Celia aug-03
..att mjölken ju kan ändra både i mängd och i smak under graviditeten. Det är ju inte alls omöjligt att det är det han reagerar på. Att det smakar konstigt alt. inte kommer så mycket som han är van vid.

Jag har hört flera berättelser om barn som faktiskt slutat amma under graviditeten just av denna orsak. Vissa har sedan börjat igen när bebisen kommit och mjölken är "back as usual" och andra har då tappat sugtekniken helt.

Men, det lär ju visa sig vad som blir fallet för er. Lycka till hursom! :)
 

Jodå

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
och så var det i början, att han låg klistrad de första nätterna för att få igång produktionen igen. Men nu testar han inte ens, han biter direkt om du fattar, precis som att varför stoppar du in _den_där?? Kanske är det ändå smaken som spökar, det visar sig väl så småningom som sagt :-)

Ja ja, det är bara att ta dagen som den kommer antar jag.
 

Ja, det gör han!

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Ja, iaf här för det mesta.

Ja alltså, hon vill oftast ha mig (för tuttens skull), men då tar det lång tid och är lite småbökigt. När hon är fulltankad och pappa är hemma, så vill hon att pappa ska natta och numera behöver han inte ens bära; de ligger brevid varandra och hon somnar på 10 minuter, utan ett ljud...

Kul att det funkar hos er med, men jag hoppas att han slutar upp med bitandet - jättejobbigt ju!


Kram i stöket!
 

Ja

Skrivet av  Maria med Albin-03 + bf 9/7
fortsätter han att bitas så komme ramningen att ta slut ganska drastiskt fort, för det funkar verkligen inte. I natt (imorse) har han bara tuttat en gång!! Resten av försöken bet han mig bara. Så nu får vi se hur det blir de närmaste dagarna...
KRam
 

Artiklar från Familjeliv