Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Får jag också deppa lite???

Skrivet av Anna med Isak 29/8-03
Jag blir så glad varje gång det "pluppar upp" en ny "mage" här inne och jag kan ärligt erkänna att jag blir mer och mer sugen på en liten till.

Har nu pratat med min man om det och han vill inte skaffa fler barn så länge han inte vet hur det blir på hans jobb. Han jobbar som en del av er kanske vet i försvaret och han blir troligen drabbad av de kommande nedskärningarna. All heder åt honom för han vill ju kunna försörja sin familj, vilket vi iof kan ändå. Jag känner dock att jag skulle vilja ha en liten till innan Isak blir 2,5 år för att komma omkring den här dumma regelen med 80% av befintlig lön.
S går på pappaledighet nu när jag börjar jobba i januari och blir hemma med Isak fram till april/maj som det ser ut nu. Vi hade först tänkt att sätta in honom på dagis/dagmamma i augusti men efter att ha besökt en dagmamma i förra veckan ser det ut som om det är lättare att få en plats hos henne om man sätter in prinsen i april/maj i stället för augusti som vi hade tänkt oss. Detta våndas jag lite för.

Någon som vet hur länge man måste jobba heltid innan nästa barn för att ha rätt till samma mammapeng som med Isak? Jag tänkte om jag sedan går ner i tid då Isak börjar hos dagmamma.

Förlåt om jag svamlar men ni känns som om de enda jag kan prata om med det här för jag går bara och är deppig här hemma och det går ut över S för jag är lite sur på honom. Är jag fjantig och egoistisk? Ja kanske.

Tre saker bekymrar mig alltså:
* inget syskon på ett tag
* börja jobba
* Isak tidigare än tänkt till dagmamma (magkänslan är inte bra)

Tack för att ni orkade läsa hit.
Svar på tråden: Får jag också deppa lite???

Kram Anna

Skrivet av  Josefine m Junia 12/8-03
Ska gå och lägga mig nu, men vill skicka en kram iaf. Nej, du är inte fjantig och egoistisk. Och jag känner igen mig på ALLA tre punkter, men på nr 1 vet jag inte ens om det någonsin blir någon till :-(