Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående nej-diskussionen, säger era barn JA?

Skrivet av Karolina med Isak -03
Isak kan inte säga JA ännu. Jo, med kroppen förstås, men inte det ordet. Frågar man en dum fråga, som t.ex. "vill du ha en pepparkaka?" så springer han till skafferiet och pekar på kakburken: "DÄÄÄÄR" vilket betyder "klart jag vill ha kaka, vilken fråga!"

NEJ är pojken duktig på annars..... säger nejnejnejnejnej och viftar med händerna.
Svar på tråden: Angående nej-diskussionen, säger era barn JA?

mmm

Skrivet av  Leila m Cassiopeja 29/8-03 + Bf 13/4-05
säger Cassiopeja. Hon kan säga ja och gör det ibland men oftast säger hon mmm istället. Antar att det är jag som brukar låta så och hon har tagit efter så jag ska försöka säga Ja lite oftare själv så hon säger det istället.

Men det verkar lättare att säga Nej =) dem vet verkligen vad dem vill.
 

På ryska :o)

Skrivet av  Lina m. Elin-99 & Adrian-03
Adrian säger "da", har aldrig hört honom säga ja faktiskt. Nej säger han däremot på svenska, fast då "nä" och skakar på huvudet.
 

Nä, det kan han inte..

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Och inte nej heller för den delen. Johannes säger nog inget begripligt alls faktiskt, säger pappappapp, men jag tror inte det hänger ihop med pappa.

Men det är inte så svårt att förstå hans nej i alla fall;)
 

Skrivet av  förbannad!!!
Nänänä... det är allt vi hör hela dagarna. När Liam menar ja så nickar han med huvudet och säger typ:mhm!
Eller så pekar han och säger :-Dä!
Tex om man frågar om han är törstig så pekar han upp mot diskbänken och säger :-Dä!
Annars är det mkt nej och baaaaajs;)
 

Ja, mest hela tiden faktiskt

Skrivet av  Mysmamman m M-01 & Agnes-03 + BF juli-05
Agnes tycker det är jättekul med all den glada responsen hon får när hon säger ja.

Det är mest för att hon öppnar heeeela munnen först och sedan kommer ett aaaaaa som låter supergulligt och det ser ju så roligt ut :o)

Nej säger hon ju också såklart, men faktiskt inte mer än när det är något hon inte vill ha, alltså när man ställer frågor.

Än så länge... ;D
 

Artiklar från Familjeliv