Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej

Skrivet av Anja med Tim 21/8
Smyger in här igen efter en lång tids frånvaro. Jag har börjat jobba igen vilket kändes väldigt tungt först. Nu efter några dagar börjar det redan kännas som vanligt (har jag verkligen varit ledig?).

Tim fick inte plats på storebrors dagis utan han har fått en dagmamma istället. Inskolningen gick jättebra och jag tror att dagmamma kommer funka väldigt bra för honom. Det tråkiga är ju förstås att lämna och hämta på två olika ställen plus att storebror gärna hade velat ha Tim på sitt dagis. I alla fall hann Tim bara gå 1 1/2 dag och nu är han sjuk, snuvig och feber.

God fortsättning på det nya året önskar jag er alla!/Anja
Svar på tråden: Hej

God fortsättning även till dig!

Skrivet av  Anna-Maria med August 030819
Kämpigt att inte ha barnen på samma ställe! Hoppas det löser sig så småningom. Jo, man kommer väldigt snabbt in i jobbet igen! Har tjuvstartat lite, men börjar jobba på allvar på måndag och jag vet redan att efter en vecka kommer jag att vara inne i det igen och sakna mammaledigheten!
 

Lycka till

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
idag när allvaret börjar. Hoppas det går bra för August på dagis.

Du, vad fin du blev i håret. Jag blir lite peppad att göra något åt min rishög också.

Vi står kvar i kö till dagis men det är ju möjligt att vi inte får någon plats förrän i augusti. Då får vi ju se hur det fungerar då om vi vill byta eller inte.

Kram Anja

 

Hej!

Skrivet av  Astrid med Malin 0308 +bf 1/5
Och god fortsättning till dig! Kul att höra ifrån er.
Malin ska börja dagis nästa onsdag, och jag velar fram och tillbaka hur mycket jag ska jobba. Mår fortfarande inte riktigt bra, men komma ut lite är ju en positiv effekt med jobbet. Blir nog en kompromiss, tror jag.

Hoppas att Tim blir frisk snart, och att han trivs hos dagmamman. Kämpigt att ha de på två ställen, men det löser sig med tiden, hoppas jag.

Kram
 

Hej igen

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
Lycka till med dagisstarten. Har ni fått plats på ett dagis som ni ville ha? Ska du skola in Malin eller gör din sambo det?

Tråkigt att höra att du inte mår riktigt bra. Har det med graviditeten att göra? Kanske lite mer egentid om Malin börjar dagis blir bra för dig.

Jag vet inte ens om jag har grattat dig för graviditeten men jag passar på att göra det nu då. Jättegrattis och vad roligt att Malin ska bli storasyster.

Kram Anja
 

Men!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Vad jobbigt att ha dem på två olika ställen, även om båda verkar trivas där de är.
Det var ju pga. den risken som vi valde att sätta in Erik på dagis så tidigt som det nu blev (i september, iofs då efter löfte att få skjuta på inskolningen till december, vilket inte stämde).

Trist att jobbstarten var tung för dig! Har saknat dig här också! Jobbar du heltid nu?
Jag har en sådan tur att jag nu går upp från 64% (som kändes som en snäll start) till 75%, vilket gillas av plånboken. Mer än så vägrar jag just nu, utifrån våra förhållanden.

Kram på er!

Ann
 

Hej!

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
Vi fick ju plats på vårt dagis i augusti och jag ville ju ta den och skjuta upp inskolningen, men det gick absolut inte för sig. Och jag ville ju inte alls att han skulle börja i augusti så vi fick tacka nej till platsen och ställa oss på kö igen. Vi står ju först i kön men någon måste ju sluta för att vi ska få plats, så det kanske inte blir förrän i augusti. Nu lämnar min sambo barnen på morgonen och jag hämtar dem på eftermiddagen så det är skönt att man inte behöver springa till två ställen både morgon och eftermiddag.

Jag jobbar 80% och det känns ganska lagom.(egentligen tycker jag 50% skulle vara optimalt men det har man ju inte råd med.)

Hoppas att Erik mår bra trots alla koppor. Hur funkar det för er med vabbande? Turas ni om att vara hemma? Vad säger de på ditt jobb?

Kram Anja
 

Aha!

Skrivet av  Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 aug
Då förstår jag hur ni gjorde med dagis.
Vi funderade ju på att göra likadant, men hade dåliga erfarenheter från Lovisas tid av att avsäga sig garantin och köa...

Nu visade det sig att det blev två (!) platser över, varav den ena fylldes först i december, men sådant vet man ju aldrig i förväg...

Tja, det sista dygnet har inte varit något höjdare i Eriks liv: han vaknade mellan 22 och 9 i morse var femte till tionde minut, trots Tavegyl och Alvedon, och kunde bara somna på oss, bärandes.

Hittills har jag faktiskt inte vabbat med Erik - jag blir ju själv sjuk av barnens sjukor... :o/
Mårten och min mamma tog allt vabbande fram tills att jag fick förlängt kontrakt vid nyår, och nu ska vi dela på det, efter vems dag som är viktigast.
Mårten är väldigt gärna hemma med barnen, så det ska nog inte bli nägra problem.
Idag var jag sjukskriven pga. sömnbristen medan Mårten som tagit natten och planerat att vabba, också gjorde det. Tyvärr fanns det ingen kvällsvikarie, så jag fick åka in och hålla en halvtimmes lektion i alla fall, förklara läget, kolla av hur gruppen mådde (har thailändare i den) och komma överens om en hemuppgift efter lite gemensam planering.

Puh, ja!

Kram på er! Nu gnäller lille köttfärslimpan här...

Ann
 

Hej! Skoj att höra från er :)

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
Skönt att inskolningen gick bra!

Ha det gott, kram
 

Kram tillbaks! *imt*

Skrivet av  Anja med Tim 21/8
1
 

Artiklar från Familjeliv