Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liam har ögoninflammation

Skrivet av ankan m Isa-01&Liam-03
och jag har nog fått öroninflammation!
Herr Liam ser inte så vidare fin ut med rödkantade, geggiga ögon. Han blev ledsen då han inte fick följa med syrran till dagmamman. Jag fick nog öi igår, då gjorde det inte så värst ont. Inte imorse heller, men NU! Aj,aj,aj!
Är det någon som vet om man måste äta pencillin eller om öi går över av sig själv?
Nu ska jag äta lite och ligga på soffan och läsa innan Liam vaknar!
Tjing!!
Svar på tråden: Liam har ögoninflammation

Vitlöksomslag!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Jag vet, det låter som världens hokuspokus men det funkar faktiskt. Var väldigt skeptisk men när jag fick så ont så jag nästan grät så provade jag - hade ju inget att förlora. Och efter bara ett par timmar försvann smärtan!

Gör så här: Hacka en vitlöksklyfta, lägg hacket i gasbinda eller liknande och lägg paketet tryckt mot örat (jag använde ett hårband för att hålla fast det). Observera att det ska vara utanpå örat. Lycka till :o)!
 

Vitlöksomslag!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Låter som hokuspokus, jag vet, men det hjälper. Var själv väldigt skeptisk men när jag höll på att börja gråta av smärta var jag så desperat och tänkte att jag hade ju inget att förlora. Och det funkade - efter ett par timmar försvann smärtan!

Gör så här: Hacka en vitlöksklyfta och lägg den i en bit gasbinda, tyg eller dyl. Lägg mot örat (jag använde hårband för att hålla fast det) men stoppa inte in det i örat! Lycka till!
 

Vitlöksomslag!

Skrivet av  Mayamamma 030815
Låter som hokuspokus, jag vet, men det hjälper. Var själv väldigt skeptisk men när jag höll på att börja gråta av smärta var jag så desperat och tänkte att jag hade ju inget att förlora. Och det funkade - efter ett par timmar försvann smärtan!

Gör så här: Hacka en vitlöksklyfta och lägg den i en bit gasbinda, tyg eller dyl. Lägg mot örat (jag använde hårband för att hålla fast det) men stoppa inte in det i örat! Lycka till!
 

Oj :o)

Skrivet av  Mayamamma 030815
Ville inte verka som nån fanatiker för vitlöksomslag men varje gång jag försökte svara så fick jag ett felmeddelande så jag försökte igen. Och igen...
 

Artiklar från Familjeliv