Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var sover era nu?

Skrivet av Maria med Albin-03 + bf 9/7
Jag är lite nyfiken på hur många som plockat bort spjälsängen?

Albin sover ju dagtid och första passet i sin spjälsäng, men han är så vild i sängen att han ofta trasslar in sig i spjälorna nu. Vi har bestämt oss för att ställa en säng bredvid vår i sovrummet, kanske lite lägre än vår så att han inte kan rulla ur. Men det känns som att vi måste madrassera hela väggen så vild som han är i sömnen, vet inte hur det ska gå riktigt...

Långt inlägg för kort fråga :-) Och frågan var alltså var sover era små nu? Och kanske framför allt, har ni ändrat sovställe på senaste tiden av någon orsak?

Kram i vintersolen.
Svar på tråden: Var sover era nu?

Johannes sover aldrig i

Skrivet av  Pernilla & Johannes 31/8-03
spjälsängen numera. Vi har köpt en extra resårsäng och ställt brevid vår. Den är lite lägre så han rullar inte så lätt över i vår. Jag hittade avlånga rektangulära kuddar på Ikea som passar perfekt att sätta vid väggarna så han kan snurra runt utan att slå i. Johannes är inte så rörligig i sömnen , utan brukar ligga där man lägger honom. Inte sällan ligger både jag och Johannes i hans säng eftersom jag inta alltid orkar flytta mig efter amning;)

Ibland när han vaknar efter vilan på dagen så säger han inget utan går upp och ur sängen, sen hör jag hur han försöker öppna dörren till sovrummet:) Han har fått kläm på att det gör minst ont om man tar fötterna först nedför sängen.
 

David sover

Skrivet av  Siv m. David 030813
på madrass på golvet i sitt rum, i väntan på att hans vanliga säng ska få en "inte-trilla-ur-bräda" på sidan... Vi har två madrasser bredvid varann, så att den som nattar lägger sig på den ena. Började med det i somras då David lärde sig gå in till vårt sovrum på natten eller morgonen...

På dagtid sover han ute i sin vagn.
 

Elise sover hos...

Skrivet av  Frida m Elise 16/8
...oss fortfarande. Nu är snart hennes eget rum klart, och vi har köpt en växasäng, med lagom höga kanter så att hon inte rullar ur, men kan komma ur själv så att hon kan komma in till oss när hon vaknar. Hon har sovit hos oss hela tiden... Spjälsängen var ingen hit. Men nu ska jag sluta amma, så då ska det nog gå bättre att sova själv. Fast det kommer nog att bli väldans tomt i sängen!
 

Theo sover i sin spjälis ännu

Skrivet av  Jenni m. Tuva 0101 & Theo 0308
men ska när vi flyttar (nu den 1/2) få ta över Tuvas växasäng. Sängen är en gammal antik sak som har ca 2 dm höga kanter på varje sida. Till Tuva har vi köpte en LO loft säng som går att ändra höjden på, låg, mittten o så jätte hög.

Theo sover redan nu i Tuvas säng när hon tex sover hos mormor o den trivs han mycket bättre i än sin spjälsäng. Ibland hoppar han i den på dagen för att lägga sig med snutten o snussa lite.
 

Theo sover ännu i sin spjälis

Skrivet av  Jenni m. Tuva 0101 & Theo 0308
men ska när vi flyttar (nu den 1/2) få ta över Tuvas växasäng. Sängen är en gammal antik sak som har ca 2 dm höga kanter på varje sida. Till Tuva har vi köpte en LO loft säng som går att ändra höjden på, låg, mittten o så jätte hög.

Theo sover redan nu i Tuvas säng när hon tex sover hos mormor o den trivs han mycket bättre i än sin spjälsäng. Ibland hoppar han i den på dagen för att lägga sig med snutten o snussa lite.
 

Artiklar från Familjeliv