Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Dagisstart *brrr*

Skrivet av Caroline med A & C
God fortsättning på er! Idag är det en vecka kvar till C börjar på dagis - usch och fy, vill inte det alls. JAg vill vara hemma med henne länge länge till, trodde inte jag skulle tycka så eftersom jag var så trött på att gå hemma redan i april och började då också jobba fram till oktober. De här sista månaderna har varit det bästa jag gjort; få vara hemma och umgås med bägge barnen och en C som verkligen har varit i sin allra bästa ålder. Nu är det slut på det.
Usch vad tragiskt det är att ekonomi måste styra!! Och det känns riktigt märkligt att behöva skola in henne på heltid när hon inte kommer gå mer än max tre dagar per vecka eftersom N är ledig så mycket.

Men men, det är inte mycket att göra åt det hela. Nu måste det börja planeras hur dagisstarten ska se ut för henne och jag har hemskt dåligt minne vad gäller kläder etc som är bra att ha. Så, ni som har barn som redan börjat på dagis; kom gärna med goda råd vad som behövs i uteklädesväg och i hur många uppsättningar. Nu tänker jag då främst på utekläder, innekläder är inga större problem ;-)


Svar på tråden: Dagisstart *brrr*

Sover hon ute?!

Skrivet av  Miko
I så fall, många par raggsockor (ett par förslår inte långt, har jag märkt ;)
Flera par vantar varav minst ett par bor på dagis är också bra. Även om personalen har koll så har ettåringarna sätt att få saker att försvinna spårlöst.

Här gäller tumvantar och gärna hemstickat, torkar fort, är täta och smidigare än skidvantar (om de vill hålla i saker, typ).

F har två overallset, har ju inget torkskåp i lghn.

Annars inga speciella tips!

Jag ska ha mina hemma i två veckor, HUR ska jag orka det *lol*
Dessutom är F förkyld igen, nu utan dagis hjälp så han kunde lika gärna gått dit när han blir frisk, sjuk blir han ju hemma med *fniss*

Lycka till!
 

ja visst är det trist!

Skrivet av  Gullan & Axel 030912
Axel börjar dagis den 10:e januari, han som är så liten!!! Jag jobbar ju redan, men ååå vad jag önskar att vi kunnat vara hemma längre ihop!
 

Artiklar från Familjeliv