Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hörde precis på nyheterna

Skrivet av Lina med Elliot
att en papppa mist sin 1 åriga son i jätte vågen i Thailand *ledsen* Läste även om en annan pappa som tappade taget sin 4 åriga dotter i vattenmassorna och vet inte om hon lever längre...

Det är ju helt ofattbart! Vilken tragedi!

Sänder en tanke till alla som på ett eller annat sätt är drabbade.
Svar på tråden: Hörde precis på nyheterna

MMm...*gråter*

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
Alltså, det är ju helt ofattbart! Vi har en resa bokad till just Khao Lak den 20/1, och efter just det inslaget insåg jag att det finns inte en chans att jag åker! Aldig i livet!

Först nu börjar man något så när förstå vilken stor omfattning det hela har, igår gick det inte riktigt in. Oerhört hemskt är det! Här har ljusen brunnit ikväll, för jordbävningens offer...
 

Jag har tänkt på dig!

Skrivet av  Lina med Elliot
Och hoppades att ni inte skulle åka dit!

Ni får åka till ett säkrare ställe istället ;-)

 

vi får se hur det blir

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
utbudet på resor nu på vintern är inte så jättestort, iaf inte de som finns kvar med Fritidsresor. Alternativen är någon av kanarieöarna, och det känns lite futtigt i jämförelse just nu. Vill inte åka så mkt senare helelr, för då är magen större. Vi får se, vi får boka om och "spara" till nästa vinter om vi vill sa FR, men då kostar det ju pengar för Alice ;-) *snålNina*

Tack för att du har tänkt på mig, är alltid kul att höra =) Själv är jag lite småsur att jag missade dig i TV! (och främst Elliot då *S*)

Kram!
 

*s*

Skrivet av  Lina med Elliot
Tack för den omtanken =))

Jag är också snål när det gäller resa med barn *s* Vill absolut åka innan Elliot fyller 2 år, varför betala för en sittplast som garanterat inte kommer användas? Så det blir nog en resa till ev Grekland till sommaren, men jag är lite sugen på Kroatien *funderar* men ett barnvänligt hotell ska det bli iaf.
 

Vi skulle ju också åka...

Skrivet av  Annika med Nelly och Maya
just till Khao Lak i början av februari men det verkar helt uteslutet nu. Tydligen är det ju ett av de värst drabbade områdena. Helt ofattbart är det! Tänk vilken tur att man inte var där nu. Någon annan resa lär det väl knappast bli heller med tanke på att allt är utbokat i princip. Jag hade verkligen sett fram emot en solsemester men det är ju dagens i-landsproblem i jämförelse...
 

Men ändå..

Skrivet av  Lina med Elliot
så klart man blir besviken, det är ju något som är planerat och bestämt sen ett tag tillbaks.

Men visst är det fruktansvärt!
 

*ryyys*

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Det finns inga ord för det som hänt....

min mamma skulle åka i februari men det blir inget av med det, tack o lov! Hennes man har en god vän med familj i det drabbade området just nu. Håller tummar och tår för att dom är oskadda!
 

Ja fy

Skrivet av  Anja m H
det är för hemskt alltihop, sånt här borde inte få ske.
 

Fruktansvärt

Skrivet av  Isa m Ellen 030926+bf17/6
Min kusin med fru och två barn var på stranden i Phuket när vattenmassorna kom. De lever men har haft ett fasansfullt dygn som inte går att få grepp om. Jag orkar inte ens titta på nyheterna, mår så dåligt över alla barn, mammor, pappor och andra anhöriga som mist/letar efter sina nära och kära....
 

Ja det är hemskt

Skrivet av  Gullan & Axel 030912
Jag känner till 3 familjer som var i Thailand när det hände, 2 av dem har barn och den tredje familjen är P\'s moster och hennes man.

Kan säga att jag haft mardrömmar om att jag tappat bort Axel i natt!
 

*tårarna rinner*

Skrivet av  Kajsa m Elliott Tyskland
Känns helt overkligt, det som hänt. Läste precis på Expressens hemsida att det var en man från Gotland som mist sin fru och båda sönerna saknas fortfarande. Vet vem denna man är och helt plötsligt blev denna katastof så mycket mera verklig än innan. Läste också om den 1 åriga flickan som saknas - tårarna rann. Tänkte att det kunde ha varit Elliott och jag som var där på stranden i Thailand....

Håller alla tummar för att dessa människor hittar sina nära och kära igen.
 

precis

Skrivet av  Lina med Elliot
har flertalet kompisar som är där nere. De har klarat sig med skärsår och brutna revben, och en hel familj fick ingen tag på förrän i morse, Sönderslagna men levande.

Har också tänkt så många gånger om det var jag och Elliot som vart på stranden.. hemsk tanke!

kan säga att jag kramat honom 10 000 ggr sen igår!
 

usch

Skrivet av  Helene med Alexander-03+bf 22/8
håller med om att det är svårt att titta på nyheterna nu. Har en kollega som var i Phuket men han är välbehållen som tur är .
kram
 

Ja usch

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Jag borde verkligen inte läsa alla artiklar och titta på nyheterna men som vanligt gör jag det ändå och sitter och stortjuter. Som höggravid omed tusen hormoner i omlopp så blir det ju inte bättre kan jag säga.
Vi som har varit på många av de stränderna och öarna på vår bröllopsresa känner igen ställena och fasar för hur det skulle har varit om vi varit där...med Lucas på stranden...
Jag kan inte annat än glädjas enormt åt att min familj, bebisen i magen, och mina nära och kära alla är hemma och mår bra!
 

Pappas kusin m familj...

Skrivet av  Jemima med Isak 030910 samt bf 29/1
...hör till de saknade. En pappa, mamma och två barn. :( Vi vet inte om de lever, deras hotell hade spolats bort och de går inte att kontakta på mobil. :(
 

Åh fy!

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
Jag hoppas SÅ att ni snart får positiva besked!

Stooor kram!
 

Ja...

Skrivet av  AnnieÖo med Ida 030909
man kan inte förstå. Vill inte förstå, det är för hemskt.
Vill inte höra alla fruktansvärda historier men hör dem ändå. Vill inte veta... men kan inte undgå ...saknade barn, barn som kommer hem ensamma utan föräldrar, oroliga fäder, mödrar, barn, släktingar, arbetskamrater ...
Vill inte tänka på det men gör det ändå. Tänk om... Håller mig sysselsatt med jobb. Undviker tvn, radion är tyst, läser inte artiklarna i tidningen, orkar inte. Vill inte. För det får inte vara sant, att naturen är så grym.

Så innerligt lättad att vi inte själva känner någon som är därnere eller saknas. Har tänt ljus för alla drabbade.
Vilken katastrof... finns inte ord.
 

Artiklar från Familjeliv