Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Han blir så täppt på nätterna *fråga*

Skrivet av Singoalla m Lucas + bf 1/3
Är det någon som har något tips på varför eller vad vi kan göra åt det?
Lucas vaknar nämligen av det fram på småtimmarna, eller jag tror att det är därför han vaknar iaf.
Jag kan ju inte köra Nezeril varje natt och det är inte täppt när han går och lägger sig, det är som om slemhinnorna svullnar under natten...allergi? gravidsympatier med mamma? ;-) han har ett av vår agamla täcken så det borde inte innehålla ngt konstigt..?
Svar på tråden: Han blir så täppt på nätterna *fråga*

Eller så ÄR

Skrivet av  ME med J&R
det just för att han har ett av era gamla täcken? Kom problemen i samband med att ni gav honom det?

Annars har jag ingen aning, men det är nog smart att inte ge honom Nezeril i tid och otid. Går det bättre om du lägger ett par kataloger eller nåt under sängbenen uppe vid huvudet så han får lite högläge?
 

Hmm

Skrivet av  Singoalla m Lucas + bf 1/3
Jag kan faktiskt inte svära på om det var i samma veva men jag tror at det började lite tidigare...
Nej Nezeril fungerar ju inte så jag var och köpte lite koksalt lösning, eller vad det var, på apoteket att användas vid behov... om det fungerar...
Han snurrar så mycket i sängen så häften av tiden skulle han bara ligga i nedförsbacke ;-)
Jag ska nog prova att byta täcket ett par dagar så får vi se..
 

Axel...

Skrivet av  Gullan & Axel 030912
snurrar också mycket om nätterna. Men framförallt i början av natten. Så när han har varit förkyld har han fått en dos nässpray innan läggdags och högläge på sängen. Sedan när vi går och lägger oss brukar vi rätta till honom, så då brukar han slippa nerförsbacken. Det har funkat jätte bra för honom.

Är det bara på nätterna han är snuvig? Kanske inte är vanlig förkylning då? Fast en liten snuva märkas väl mest när man ligger ner.
 

Finns ju en del

Skrivet av  Anja m H
allergiframkallande till jul som kanske kan vara orsaken. Listan kan göras lång... inte vet jag vad ni har hemma men såväl gran, hyacinter och julstjärnor kan väl orsaka nästäppa kan jag tro. Kan det vara något som hör julen till kanske? Hoppas det försvinner.
 

Tja...

Skrivet av  Jenny med Siri
Siri är också täppt i näsan på nätterna. Vi har högläge på sängen trots att Siri också snurrar och vänder sig en hel massa på nätterna. Vi vänder alltid på henne innan vi går och lägger oss och ofta någon gång under natten. Hon brukar säga till under natten om hon vänt sig nedåt. Jag tycker att det gör ganska stor skillnad på Siri att vi har högläge på sängen. Annars har jag inget bra tips. Vi kör inte med näsdroppar eftersom Siri har varit täppt i näsan mer eller mindre sen i september.
Hoppas att det blir bättre för Lucas snart.
 

Artiklar från Familjeliv