Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Men det var väl värst

Skrivet av ME med J&R
vad många som har ett irl såhär i jultider! *fnissar* Det är FASLIGT många man inte sett på en hel näve dar. Har ni det bra? :)
Svar på tråden: Men det var väl värst

Inte jag! *s*

Skrivet av  Lina med Elliot
jag har inget rl alls *s*

Är hungrig man känner inte alls för att laga mat, inte alls likt mig *suck*
 

Åh, det fenomenet känner jag igen!

Skrivet av  ME med J&R
Själv var jag i vecka 6-12 när det var sådär. *flin*
 

aha så det är därför jag mått så illa idag då?

Skrivet av  Lina med Elliot
*fniss* du är inte den första som påpekar detta idag. *hehe*
 

Åhååååååå!

Skrivet av  ME med J&R
Inga övriga kommentarer?? *fnissar*
 

Heehehehe

Skrivet av  Lina med Elliot
intevad jag vet nej..*s*
 

Hmm.....

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
...sådär känner ju jag med sen 12 veckor tillbaka ungefär..... ;-)
 

håhåjaja

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
jo jag är såååå upptagen av mitt irl;) Har varit på ICA Maxi och satt sprätt på drygt 3000kr, blir en rätt rejäl vagn av det.........*suck*

Sen kom Erik hem från Norge idag och det har varit mycket julklappssnack och sånt eftersom vi inte setts i jul.
 

TRE

Skrivet av  ME med J&R
tusen?? Jag får i varor för 1500 om jag klämmer ner dem rejält! Vad äter ni? Oxfilé och löjrom veckorna igenom? *fnissar*

Hoppas du var barnfri när du storshoppade sådär, annars vet man minsann att man lever.. *huga* Bvc-ssk har rått mig SKARPT att sätta sele på R när jag handlar t ex, undrar varför... ;)
 

alltid ensam

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
susar runt bland hyllorna och botaniserar barnfritt *härligt*:). Vagnen har råge och är proppad under..........*S*
 

Du skojar inte va?

Skrivet av  Anja m H
Att sätta på sele i affären alltså? Jag kanske har världens lugnaste barn men hon sitter i vagnen om jag storhandlar, fast det är klart att vi handlar oftast en gång i veckan så det blir aldrig massor, men det kan ju ta en dryg timme ändå. Gnäller hon så sätter jag henne i ringsjalen, men då är vi oftast i kassan.
 

Du skulle aldrig frågat

Skrivet av  ME med J&R
om du hade sett henne in action. Idag har jag grinat av frustration och trötthet. Hon är som en tornado. Nej, det är inget skämt och ja, jag kommer definitivt ha selen på nästa gång jag är illa tvungen att ha med henne i affären. Fast jag hoppas jag kan handla ensam i fortsättningen.
 

ME

Skrivet av  Lina med Elliot
det är av precis den anledningen min kära gubbe får handla *fniss*
Elliot är ockå som ett yrväder utan stopp, kan säga att jag fällt tårar under julen då han inte sovit middag på 4 dagar och endast sovit 9 timmar per natt, men är ungn trött? NOP! pigg som aldrig för och inte still 1 sekund, alla släktingar satt bara och stirrade och sa gång på gång att de aldrig sett ett livligare barn *suck* Så jag förstår mycket väl din frustraion och skickar en kram med extra krafter.

jag brukar tröstar mig med att de måste bli väldigt lugna som tonåringar *s*
 

Lina

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
Kan trösta dig med att Ellen som ALLTID vaknade mellan 5-6 på morgnarna numera kan sova till 12 på dan...............så du har bara en sisådär 12 år kvar *fniss*
 

Skrivet av  Anja m H
Jag misstänkte det. Våra kompisar vars barn är en månad äldre än H verkar vara en tornado just nu, de ska komma hit över nyår så jag får väl en liten glimt då. Tror att hon handlar efter jobbet, alltså utan barn, men de har en massa andra skäl till att det är så. De flesta barn jag känner har lugnat ner sig när de varit runt 1,5 år men jag vete katten om de haft sele i affären, oavsett så tycker jag att de brukar vara lugnare då. Med hopp om en lugnare dag imorgon:)


 

Tusen tack Trixie!

Skrivet av  Lina med Elliot
Det känns mycket bättre nu *s*

Ja ja han lugnar sig kanske om ett par år eller så..
 

Javisst är det trist...

Skrivet av  Gullan & Axel 030912
... att inse att man är nästan ensam om att inte ha ett irl alls... :-)
 

*asg*

Skrivet av  ME med J&R
Det var nåt sånt jag kände! *flin*
 

jobbar ju!

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
Men imorgon jobbar jag min sista dag! Yippiee!!! =)))))

Förutom kräkningar och ryggont så är det väl bra här, själv då?!
 

Jotack,

Skrivet av  ME med J&R
förutom kräkningar (J satte just i halsen och spydde därmed upp mellanmålet över kök, hall och toa - förvånansvärt hur mycket det räcker till om man jobbar lite på det) och ont i ryggen (man får det av att ha 11 kg extra på ena höften dagarna i ända) så är det bra. ;)

Vet du om ni kommer iväg nånstans? Jag funderar på sandalerna. Nu har vi inte fått tag i kompisarna med vattkoppor, så vi är inte smittade än. ;)
 

Vet at vi inte ska t Thailand iaf....

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
....men annars vet jag inte. Men inte behöver du skicka sandalerna inte! Åker vi någon annanstans så finns det garanterat skor att köpa på¨plats, det var dit vi skulle som det inte var så exploaterat. Så inget extrabesvär för den saken skull inte!

Vi får tillbaka pengarna iaf, men det finns inte så mkt resor som inte är fullbokade om 3 veckor. Om ett år kanske?!

Låter dock bra att ni inte har vattkoppssmitta! Hur som så är jag och Alice lediga tom 9/1! Hittar gärna på något någon dag! =)

Kram på dig!
 

Som vanligt

Skrivet av  Caroline med C
har vi tillbringat en dag på akuten med C. Eller rättare sagt JAG har, eftersom pappa N jobbar.
Det var jättekul. Nu är jag ironisk igen.
Så näe, vi har det inte så värstans bra ;-)

 

men alltså!?

Skrivet av  Nina & Alice 1/9 -03 +bf 23/6
Varför ska stackars Lill-C och stackars Stor-C behöva vara så ofta på akuten, varför!? Det är inte schysst alltså *trutar med munnen*

Hoppas på snabbt tillfrisknande från vad det nu är, och att även du, Stor-C får en chans att vila upp dig!

Kram!
 

javisst

Skrivet av  AnnieÖo med Ida 030909
är det så... toomt härinne när man tittar in

Vi hade en mysig lagom stressig jul o nu idag har jag jobbat igen. Pappa o Ida var på barnjulfest. Annars är allt bra ja. ;)
 

Lustigt nog

Skrivet av  Galotta med Axel 5/9 *på jobbet*
verkar jag faktiskt ha ett liv just nu. Känns inte riktigt så när jag mest tillbringar dagarna med att hänga tillbaka julgranspynt, lägga tillbaka jord i blomkrukor, ställa tillbaka cd-skivor i hyllan, låsa upp badrumsdörren utifrån eftersom Axel låst den inifrån, plocka upp leksaker ur papperskorgen, plocka ner Axel från bord, stolar, ur byrålådor etc etc samt att däremellan försöka laga någon form av måltid, duscha, ringa något samtal och... tja, du vet säkert hur det är.

Julen har mest tillbringats på motorvägar på färd mellan olika familjemedlemmar och de första mellandagarna har ägnats åt att oroa sig för svågern som var på Phi Phi Island när katastrofen inträffade. Nu vet vi att han är välbehållen och i Bangkok men resebolaget vägrar att ge honom en plats på flyget hem eftersom biljetten är bokad för flyg från Phuket. Eeeh...?! De tycker alltså att han ska åka tillbaka till Phuket för att flyga hem därifrån. Jag är så arg att jag kokar och funderar kraftigt på att ringa tidningarna men har lovat maken att hålla mig utanför. Och det ska jag nog, åtminstone ett litet tag till....
 

Artiklar från Familjeliv