Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vad ska ni göra på Nyår?

Skrivet av marie m Tilda 030911
japp då va nya året snart här, två år sedan jag fick veta att Tilda låg i min mage, så länge sedan men ändå så snabbt tiden gått, otroligt! vad ska alal ni göra på nyår, ska ni vara med era små? Själv ska jag och min man ha middag här med tre gravida kvinnor och deras män, och jag är ända mamman med barn så jag har ordnat barnvakt, känns både kul och konstigt, men de har ju ingen nytta iallfall av nyår vid denna ålder. Gott nytt år på er alal mammor, pappor och alla barn som börjar att bli stora! Kram
Svar på tråden: vad ska ni göra på Nyår?

Hej

Skrivet av  Jenny med Siri
Vi ska fira nyår hemma hos min bror och vi blir tio vuxna och åtta barn. Så det blir nog livat.....:)
Vi har det ju ganska lyxigt eftersom Siri somnar vid kvart i sju på kvällen. Gott nytt år på er med.
Siri och Tilda är födda på samma dag.
Kram
 

jasså!

Skrivet av  marie m Tilda 030911
Låter skoj att ha så många barn med på "festen", jag har ju bara min tjeja med så det känns så tråkigt för henen när vi bara sitter och pratar med massa "gamlingar" *ler* ( jag är 23). Men mormor ville så gärna fira nyår med Tildizz, så det blir nog utan henne! kul att höra en till som är född 11, vet inte om någon innan faktiskt bara 10 och tolfte, får du kommentarer? Det får vi! Kram!
 

Japp

Skrivet av  Jenny med Siri
Vi får också kommentarer. Man blir ju lite trött på det ibland. Men jag förknippar så klart den 11 september med något av det bästa som någon sin hänt....:)
Kram.
 

Den som visste

Skrivet av  Jen med Erik 030929
de *ler* Vi har inte bestämt vad vi ska göra.. Om vi ska fira med sambons mamma och man men om bråket därborta inte är löst är de inte så skoj.. men annars blir de kanske här hemma och myser *ler*

Gott nytt år!

kramar
 

Jaa du

Skrivet av  AnnieÖo med Ida 030909
tiden går.... alldeles för fort hela tiden tycker jag. För 2 år sen hade jag ingen aning om att jag var gravid sen nåra dar. Trodde inte ens jag haft äl den månaden.. :)

Nyår ja... vet inte riktigt. Är bjudna hem till en kompis som är singel o bor i en tvåa såå nääe... lär bli en massa fulla folk där. Förmodligen blir vi hemma o äter nåt gott bara vi alt åker vi till mina päron o umgås med dom lite.
 

Hej!

Skrivet av  Galotta med Axel 5/9 *på jobbet*
Vi ska på middag med två andra par som bägge har två barn vardera så det blir nog full fart. Axel är yngst av alla barnen men de dyrkar honom (han är deras bebis) så jag tror att både jag och F kan sitta bakåtlutade rätt så bra i år och låta barnen vara barnvakt. Ska bli himlans trevligt faktiskt, särskilt som att karlarna står för all matlagning och dessutom sätter en ära i att göra en gourmetmåltid. Mums!

Vid den här tiden hade jag ingen aning om att jag var gravid. Jag mådde iofs hysteriskt illa, hade superömma bröst och ville bara sova men eftersom läkaren hade sagt att jag inte kunde bli gravid fanns inga som helst misstankar om att Axel kunde bo i min mage. Jag testade positivt först den 6 januari-03 och då gick det inte att missta sig på testet.
 

Hej

Skrivet av  Christina m Fabian 15/9
Vi sak fira nyår tillsammans med goda vänner som vi faktiskt träffat genom nätet då jag var gravid med Fabians storasyster. De har alltså en tjej som är nio dagar yngre än Alma och dessutom en kille som är ett halvår äldre än Fabian. Sedan så kommer två par till varav det ena har två barn i ungefär samma åldrar, så hos oss blir det nog också livat!

Gott Nytt År!

Jag har en dag kvar tills det är två år sen jag testade positivt. Firade faktiskt nyår med samma familj det året, så de var de första som fick veta om graviditeten. Det gick ju inte att hålla det hemligt en nyårsafton *ler*
 

Det blir

Skrivet av  ~Trixie~ med tre
nyår här hemma hos oss med ett par som har en son som är 2 år. Det blir 3 nyåret i rad vi firar med just dem.
 

Artiklar från Familjeliv