Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klädfråga igen...

Skrivet av Anja m H
Jag kollade nyss igenom svaren på Agnes enkät på sidan 2 och många svarar med två storlekar, men bara Singoalla skriver det jag själv funderade på. H har nämligen 86 i alla tröjor, 80 är för små och 80 i byxor, alla 86 byxor är gigantiska och jag undrar om de någonsin kommer att passa *s*.

Någon mer som har det så, eller är Hedvig helt enkelt felproportionerad? ;) Stort huvud har hon också, nu har jag köpt ännu en tröja som är för liten för att få över skallen, den första var en polo från Lindex, jag fick på den en gång och sambon fick av den samma kväll, nu har hennes kompis med mer normlat huvud(?) fått den.

Men i fredags köpte jag en jättefin tröja på Zara, råkade (!) gå in där när jag var i malmö, de hade ju rea på riktigt:) och jag köpte en grå tröja i 86-92 som jag alltså inte ens vill pressa över hennes huvud. Lappen sitter kvar så jag får väl gå in och höra efter om man kan få ett tillgodokvitto. Fina kläder hade de i alla fall. Köpte även ett par röda fleecebyxor och en röd fleecejacka som det stod Zara Boy i! Allt för en spottstyver:) Jag tycker inte hon ser ut att ha ovanligt stort huvud, men jag kanske är "hemmablind"...
Svar på tråden: Klädfråga igen...

Någon mer? Klart det är! ALLA tre barnen

Skrivet av  Miko
har så!
F har 80 eller 86 i byxor (båda funkar), 86 och 92 i tröjor, är 85 cm lång och väger 12 kg.
E har 98 i byxor och 98 samt 104 i tröjor (overall 104 och 110), är 99 cm lång och knappt 17 kg.
T har 152 i byxor och 146/152 och även 158/164 i tröjor (är 149 cm lång, 33 kg).

Trots att T är en tjej där det mesta består av fölben så drar hon större tröjor än byxor fast det är inte som när hon var liten, då var storleksskillnaden större.

Det är helt enkelt så för alla tror jag, har aldrig hört något annat iaf...
 

Skönt att

Skrivet av  Anja m H
veta att man inte är ensam :) Och om du har tre så;)
 

Jag har också funderat

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
Nyss köpte jag ett set i strl 86.
Det visade sig att tröjan var i strl 80 och byxorna i strl 92...
Då undrar jag varför man inte syr lite mindre byxor...
Det verkar vara så här för nästan alla. ;-)
 

Hm

Skrivet av  Anja m H
Jag fattar inte, står det 80 i tröjan och 92 i byxorna eller står det 86 i båda men när du jämför så är de lika stora som 80 resp 92?

Konstigt oavsett.
 

Det står 86...

Skrivet av  Annika med Maria&Sofia 26/9 -03
men tröjan är lagom och byxorna lika stora som de andra vi köpt i strl 92.
Tjejerna är precis på strl 80 nu.
 

samma här

Skrivet av  stina m kasper & minna 030817
kasper & Minna har storlek 86-92 i överdelar & 80 är generellt långa i underdelarna (utom en 86a - "tjej" från Lindex som är precis lika lång som de lång 80erna)
 

och vi

Skrivet av  Anja m H
har en 80 kvar som hon kan ha och den är från lindex den med...
 

Och jag undrar

Skrivet av  Ellen
vad det är för "fel" på mitt barn som fortfarande utan problem kan ha kläder i strl 80 (köper vi nytt köper vi i 86 eller ev större). Hur stora är era barn egentligen!? ;-) Luna var ju ändå 84 cm sist vi mätte henne...
 

Tja säg det

Skrivet av  Anja m H
Jag fick en vikt på henne häromdagen men ingen ssk fanns i närheten och med två minisar i kö så gav jag upp längden, kan ju lika gärna försöka hemma m sambons hjälp men det har inte blivit av. Hon var 79 när hon fyllde 1 men sen dess har hon ju växt ur alla 80 sen dess, återkommer när vi mätt henne;)

Men sen är det ju lite olika med olika affärer tror jag, iaf påstår en kompis att 80 i en affär motsvarar 74 i en annan men vilket som var vad minns jag ju aldrig...
 

Artiklar från Familjeliv