Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jaha... Falsk krupp har Lucas haft i natt :-(

Skrivet av Singoalla m Lucas +bf 1/3
Han som inte uppvisat några tecken på förkylning eller ngt annat vaknade i natt med skrik, kippande hosta, och svårigheter att andas. Inte roligt kan jag säga :-(
Någon del av min hjärna måste dock ha tickat igång och jag misstänkte snabbt krupp och öppnade fönster mmm men käre maken som jag nu insett är den "hispigaste/mest oroliga" i familjen var på god väg att ringa 112.
Men en tur till Astrid Lindgren blev det trots allt, men adrenalin inhalering och kortison dricka och idag är vi så klart hemma (mitt i inskolningen)

Vi får väl se när han är bra nog för att gå tillbaka till dagis, det blir väl till att nästan börja om där igen...efter en så bra första vecka :-(
Jag hoppas verkligen inte att Lucas blir ett så kallat kruppbarn av vana nu för så kul var det inte.....
Svar på tråden: Jaha... Falsk krupp har Lucas haft i natt :-(

Isch!

Skrivet av  ME med J&R
Om det tröstar dig kan jag säga att man blir luttrad med tiden. J får fortfarande falsk krupp när förkylning är på ingång, men nu vet ju även han vad vi ska göra. Först får han smiiiin (ett av få ord han inte bekymrar sig om att säga rent, pappererad är det andra tror jag, vår katt är nypappererad i magen för att inte få ungar) och sen vill han gå ut och sitta lite.

Ni fick med er medicin va? Ett par vändor till och det kommer inte kännas sådär otäckt, jag lovar!! *försöker låta uppmuntrande* När vi upptäckte att R fick ett lindrigt anfall så sa vi bara "jaha" och gav henne av J:s "smiiin" och så var det över.
 

Ang. smiiin :-)

Skrivet av  Singoalla m Lucas +bf 1/3
Jag tror att stackars maken blev mer rädd än jag blev..konstigt nog.
Vi fick med oss en spruta med... någonting som vi skulle ge honom vid middagsvilan eller kvällssovandet, det blir nog nu... och et recept på lergigan.
Har du någon annan medicin som kan vara bra att ha hemma? Just Lergiganet tyckte jag kändes lite onödig, det hjälper ju inte problemet utan snarare gör honom mer dåsig och inte lite rädd.... det ni har finns det receptfritt?
Tack för uppmuntran iallafall!
 

Stackare=(

Skrivet av  Lina med Elliot
Hoppas att han blir bättre av meducinen.
Kram
 

Hur är det med Elliot nu?

Skrivet av  Singoalla m Lucas +bf 1/3
Har han blivit bra/bättre?
Kram tbax
 

Nja

Skrivet av  Lina med Elliot
han fick ett ytterliagre återfall och spydde upp "all" mat jag fick i honom igår kväll (vilket var 2 fiksbullar och 1 msk potatismos) i sängen precis vid läggdags.
Men idag är han bättre igen, magen verkar bättre *viskar så inte bacilluskerna hör* men han äter inte,även om jag serverar han favvo mat, 1 flaska välling och 1/2 pannkaka och ett bett på en riskaka på hela dagen...
Hoppas det vänder snart..
 

Artiklar från Familjeliv