Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har nyss anmält mig till kurs i Scrapbooking

Skrivet av Annette m Nea, Macke o Tess
När ni skriver här om det så verkar det vara så roligt att scrappa. Hittade en kurs här i stan och anmälde mig bums. Tyvärr verkar det inte riktigt ha hittat hit eftersom jag var den enda som anmält mig än... och kursen är den 9 januari.

Vad ska jag tänka på när jag som nybörjare ska börja scrappa? Jag har bara läst lite om det men aldrig gjort något. Tips och ideér? Hur många bilder ska man ta med sig? Ska man ha bilder från datorn eller foton? Vi håller på 10-15. Något annat man behöver ta med?

Jag kommer troligen att göra om äldsta dottern när hon var med i en talangjakt i somras där hon sjöng "Det vackraste" av Cecilia Vennersten. Visserligen vann hon inte, men det var en erfarenhet för henne. Ge mig gärna tips om hur jag kan lägga upp detta. Hur mycket kan man hinna på dessa timmar när man är nybörjare?

Jag ska dessutom gå en smyckekurs i mitten av januari tillsammans med min syster och mamma. Det är nämligen vår julklapp till mamma. Det känns så roligt att ha dessa båda kurser att se fram mot.
Svar på tråden: Har nyss anmält mig till kurs i Scrapbooking

hej

Skrivet av  helena
antalet foton att ta med är lite beroende på hur lång kursen är. tips och ideér får du säkert av kursledaren. ett tips som jag gärna delar med mig av är detta: börja inte med riktigt betydelsefulla bilder, tex. bröllop, första bilden på babyn eller dylikt såvida du inte har kopior eller negativen kvar. jag gjorde nämligen detta misstaget och ångrar mig djupt. man gör ofta lite misssar i början och dessutom kan det ta lite tid att "bli varm i kläderna." lycka till!
 

Jag vill oxå gå kurs!

Skrivet av  Annie
Jag bor i sthlm men jag har ingen aning om det finns här. Vad fick du betala för kursen?? Jag har aldrig hållit på med det men visst är det som att göra finare fotoalbum, med text och pyssel runt. Hoppas att det kommer fler anmälningar så kursen blir av!
 

Kursen

Skrivet av  Annette m Nea, Macke o Tess
kostar 300 kr. Jag har ingen aning om det är dyrt eller billigt för 5 timmar. Fika och allt material utom fotona ingår.
 

Artiklar från Familjeliv